PlayStation.Community Blog ›› kobe |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eljött az idő, hogy húzzak egy vonalat, és összeírjam a generáció általam legjobbnak tartott anyagait.
Habár tízes rangsort állítottam össze, ez nem toplista, így helyezések sincsenek. A Top Tíz Final Fantasy XIII Amit sokaknak a FF VII, vagy a korábbi részek, azt nekem a XIII hozta el. Nem a játékmenetre gondolok, hanem a fantázia ilyen jellegű szárnyalására, a szereplők stílusára, amit semmilyen nyugati anyagtól nem kapok meg. Abszolút audiovizuális élmény a felsőfokon, egy parádés harcrendszerrel, amelyről még a kétkedők is kénytelenek elismerni, hogy durva jó. Ez volt az a JRPG, amit végre tiszta szívből tudtam élvezni, és ez hihetetlenül jó érzés volt. (ez az a cím, amit az általános elégedetlenség miatt nem húzok feljebb, holott sokkal jobban isteníteném) Assassin's Creed II Az első Assassin's Creedre a második fényében már nyugodtam rámondhatom, hogy sz*r. Lehet, hogy briliáns a technikai prezentáció, lehet hogy mindenki beszél, mozog, igyekszik valamerre, de játékként egy szánalmas kifogás minderre. A második rész viszont olyan szinten bevont magával, hogy napokig csak háztetőket láttam magam előtt, és Firenzét és Velencét, és a titkos helyeket, és fennhangon hirdettem, hogy én vagyok Ezio, a bérgyilkos. Habár az AC-nek vannak továbbra is olyan pontjai, amit nem bírok: utáltam a jelenkori átvezetőket, a f*szom se kíváncsi a leszármazottamra, se az ősömre, se az egész nyavalygására, hogy ő nem akar részt venni a kísérletben. Az Assassin's Creed II számomra egy gyönyörű, középkort idéző játék, olyan játékmechanikával, amit mindig is kívántam. Kicsit mászkálós, kicsit kaland, gazdasági szimulációval nyakon öntve. Heavy Rain Bár a Heavy Raint a kedvencemnek nem vallom, és témája miatt nem is fogom, az egyetlen 10 pontos élményt jelentette a generációban. Tehát itt az a furcsa helyzet állt elő, hogy én mint játék tartom sokra. Szívesen látnám ezt a történetvezetést máshol is. Red Dead RedemptionJohn Marston Skóciából jött, de szülőföldjét sose látta. Én sose jártam a vadnyugaton, de pontosan ilyennek képzeltem. Feljebb írtam, hogy a Heavy Rain volt az egyetlen 10 pontos élmény ebben a generációban - nos, mégsem, a másik a Red Dead volt. Hibátlan játék, kortalan játék, megunhatatlan játék. Dead Space Az ős-kedvenc, ami megmutatta, hogy ezen a generáción is van élet. Hát van, csak ilyen furcsa... Super Mario Galaxy A generáció legjobb platformjátéka valójában minden idők legjobb platformjátéka - és legjobb Mario játéka is egyben. Ha csak egy dologra használod a Wii-t, az a kenyérpirításon túl legyen a Mario Galaxy. Batman Arkham Asylum A BAA a generáció egyetlen játéka, amire rámondom azt, hogy tökéletes. Az egyetlen játék, ami helyet kapna nálam egy minden idők legjobbjai felsoroláson. És ezt azzal érte el, hogy az általános játékmenet-béli jelzőkön kívül olyan tulajdonságokat vont be a játékba, mint a megszemélyesítés és a stílus. Egy olyan teljes körű Batman élményt nyújtott, amit nem is vártam volna. A legjobb játék ebben a generációban.Modern Warfare - Halo 3 - Killzone 3 Ennek a generációnak a nagy tanulsága számomra, hogy az online multiplayer mindennél jobb. Hosszútávú, megunhatatlan kaland; változatos, izgalmas, végtelen fejlődési lehetőséggel, kiszámíthatatlansággal, meglepetésekkel. És pontosan ez a lényeg. Nem kell scriptekről beszélni; nem kell 6 órás single playerről beszélni. Nem fontos. Éppen ezért a három játékot sem tudom rangsorolni tetszés szerint: melyik a jobb, a Halo, a Killzone, vagy a COD? Tökmindegy, mindegyikkel jót szórakoztam, de elsősorban multiban. A MW2-t a mai napig nem vittem végig, a Halo-t eluntam, a Killzone-t szintén. Számomra 2010/2011-ben egy háborús FPS-t a single kampány alapján megítélni olyan, mint egy Street Fighter/Capcom Vs játékot az egyjátékos mód alapján értékelni. Jópofa, lenyomod egyszer, lenyomod kétszer, majd mész multizni, ahol már csak az emberi ellenfelek számítanak. + 5 játék, ami említésre méltó: Brütal Legend Sajnálom ezt a játékot, mert olyan kreativitás és fantázia lengi be, amely szinte páratlan a játékok történetében, de hogy játékként tekintsek rá: na, az sose ment. inFamous Emlékszel, amikor a GTA még újszerű volt? Amikor már az is élményt jelentett, hogy felfedezted, oda el lehet menni? Az inFamoust ezt a jóleső, kissé komolytalan érzést adja vissza, azzal együtt, hogy mindezt egy jó-és-rossz sztoriba ágyazza. Az inFamous a generáció egyik legtöbb potenciállal kecsegtető játéka. Képregényes sztori sandbox designba ágyazva? Döntési helyzetek? Az inFamous ezt nem váltja be, de kétségkívül szórakoztató, és számomra definíció a 8 pontos stuffra: tipikus még-ne-vedd-meg-de-mindenképp-kölcsönözd-ki-játssz-vele-egy-hétvégét játék. Darksiders Ha a klasszikus játékélmény definícióját kéne megnevezni ebben a generációban, az a Darksiders lenne. Hogy mit és hogyan lop (és honnan), az egyértelmű. De mindezen helyekről olyan egészet hoz össze, amely méltó az elismerésre. LittleBigPlanet A legjobb online élmény egyik nagy nevezettje; a LittleBigPlanet mindent borított, amit konzoljátékként megszokhattunk az elmúlt húsz évben. Kezdetben platformjáték, ja, de később megnyílik a pokol kapuja, és olyan kreativitás özönnel találod szembe magad, hogy győzd elviselni. Három partner ajánlott. Mass Effect 1-2 A Mass Effect egy nagyon érdekes játék: közel van ahhoz, hogy a generáció egyik legjobbjának nevezzem, ugyanakkor mégis távol. Ez a kettősség abból adódik, hogy én alapból nem szeretem az ilyen Babylon-5 féle sci-fiket; de a Mass Effect kidolgozottsága, világa, döntési helyzetei mégis az egyik legjobbnak mondatják velem. Játék szempontból a Mass Effect ismét csak vegyes. Ott van a felfedezendő terület (bolygók, naprendszerek), és a megismerhető karakterek; és ott van maga a harc, amely a Gears of War "legszebb" részeit idézi. Ez sajnos megölte ott a játékot, hogy igazán élvezzem, de a felfedezés, a kaland érzése (majd) mindenért kárpótolt. A döntési lehetőségek soha nem látott dramaturgiát kölcsönöznek a játéknak. Gondold el a kedvenc játékod, kedvenc szereplőid, majd egyszer csak megkérdezi tőled a játék, hogy melyikük haljon meg? Ott és abban a pillanatban rád dől a plafon, és a felelősség érzése. És hiába minden esetleges ellenállásod a stílussal kapcsolatban, meg fogod kedvelni a szereplőket, még azt a pikkelyes kis szarságot is, aki először nem szimpatikus - mert a játék így van megcsinálva. Mass Effect - a generáció szerepjátékos élménye. 26. barnoca PlayStation.Community tag
2011.03.23. 20:10:26
25. Lotar PlayStation.Community tag
2011.03.18. 17:28:16
24. Masamune PlayStation.Community tag
2011.03.17. 11:02:17
23. sasukeskapa
2011.03.16. 17:21:48
22. neoraiden
2011.03.16. 09:15:21
21. Alien PlayStation.Community tag
2011.03.16. 07:21:10
20. kobe PlayStation.Community tag
2011.03.15. 23:38:29
19. martin Főszerkesztő
2011.03.15. 23:04:09
18. tomaer15 PlayStation.Community tag
2011.03.15. 21:42:51
17. kobe PlayStation.Community tag
2011.03.15. 21:02:27
16. kobe PlayStation.Community tag
2011.03.15. 21:00:16
15. Feles Feles
2011.03.15. 20:20:10
14. tomaer15 PlayStation.Community tag
2011.03.15. 19:48:06
13. tomaer15 PlayStation.Community tag
2011.03.15. 19:46:31
12. Feles Feles
2011.03.15. 19:46:00
11. tomaer15 PlayStation.Community tag
2011.03.15. 19:39:37
10. spike66
2011.03.15. 19:08:34
9. magszim
2011.03.15. 17:49:23
8. Feles Feles
2011.03.15. 17:33:37
7. Penge70 PlayStation.Community tag
2011.03.15. 17:28:09
6. Ragle PlayStation.Community tag
2011.03.15. 17:03:24
5. kobe PlayStation.Community tag
2011.03.15. 16:49:58
4. Ezio01 PlayStation.Community tag
2011.03.15. 16:39:09
3. picachu
2011.03.15. 16:30:54
2. rolmanus Önjelölt mindentudó
2011.03.15. 16:13:24
1. wallace Dark Passenger
2011.03.15. 16:09:56
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika |
---|