PlayStation.Community |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fényesebb a Kardnál az Ásó.
Az ásó a talaj lazítására és keverésére szolgáló eszköz, főleg kertművelésnél van szerepe. A szerszámot 3-4mm vastag, 150-200mm széles és 200-300mm hosszú, alul csapott, gömbölyű vagy hegyes végű acéllap képezi, melyhez a lap egyenes irányú folytatásában fogóval bíró 0.7-1m hosszú, 2.5-3.5cm vastag, általában kőrisfa nyél van erősítve. Az ásók átlagos súlya 1-2.5kg. Így hát mi más szolgálhatná ki egy középkori lovag összes igényét jobban? Egy kard? Pff, nonszensz... Mindig nehéz dolog, ha az ember valami újba kezd. Nem kivétel ez alól a játékipar sem. A Yacht Club Games első játékának kreálása közben még nem tudhatta, milyen fogadtatásban részesül a végső produktum. A Shovel Knight Kickstarterként közel 16000 támogatót tudhatott magáénak. 2014. június 26-án (PC, 3DS, Wii U), elrajtolásának első hetében megközelítőleg 75000 példányban kelt el, az első hónap végére ez a szám pedig majdnem a 180000-et verdeste. Bár pozitívan látták a jövőt fejlesztői, ez a szám még őket is meglepte. Emlékszem, egyik cimborám küldött egy videót erről a játékról pár hónapja, mondván "jó kis cucc". A gameplayt végignézve a nyálam nem csak csöpögött, de gejzírként lövellt, a szobában mindent beterítve. Ezután letaglózott a realizált tény: a szoftver nincs PlayStation gépekre! A mély depresszióból aztán a nemrég felbukkanó trailer rántott vissza, ami bemutatta a közelgő PS3, PS4, PS Vita és Xbox One portokat. Kevés játékra mondom manapság, hogy erre bizony beruházok, de ez köztük van. A megváltás dátuma ez év április 21-ére esett. Minden verziónak megvan a maga exkluzív plusz tartalma, amik a következőek: 3DS-en Street Pass segítségével rögzíthetünk mozdulatsorokat, ezeket pedig mások kihívhatják egy küzdelemre. Wii U-n a Dark Souls játékokhoz hasonló módon lehet üzenetet hagyni más játékosoknak. Továbbá mindkét Nintendo gépen a második képernyőn megállítás nélkül válthatunk Relicet. Xbox One-on a klasszikus Battletoads játék harcos varangyaival csaphatunk össze. A PlayStation masináin pedig a God of War franchise jól ismert antihősével, Kratos barátunkkal akaszthatjuk össze bajszunkat. Le a kalappal a készítők előtt, mert ezeket a Boss harcokat eszméletlenül hangulatosra csinálták. (A Battletoads részét YouTube-on élhettem csak át.) Konkrétan ezek után simán lehetne 8-bites retro kalandot rittyenteni God of Warból, annyira badass mind kinézetre, mind pedig mozgásra.Ásó lovag és Pajzs Lovag kedvenc elfoglaltsága kincsek és kalandok nyomába eredni. Épp ezt csinálták a Végzet Tornyában, amikor egy elátkozott amulett szétválasztotta őket. Ásó lovag kinn rekedt, míg Pajzs lovag eltűnt a kapu mögött. Mindent megpróbált, de a kapu nem engedett. Megtört hősünk remeteként élt ezután kunyhójában, ásóját pedig csak földművelésre használta. A vidéket jófiúk hiányában sötét erők kerítették hatalmukba, egy boszorkány és lovagi rendje képében. A Végzet Tornya ismét nyitva állt. A hírek hamar eljutottak lapátos fickónkhoz, aki veteményesét faképnél hagyva azonnal útnak indult, kedvenc földforgató alkalmatosságával a kezében. A játék harcrendszere pofonegyszerű (egy 2D-s programról beszélünk): az ugrás mellet van egy alaptámadás, valamint egy ugrás közben lefelé irányuló ásócsapás. A pályákra a térképen mozogva tudunk eljutni, ebből mindig csak annyit engednek láttatni, amennyit megnyitottunk. A többi része sötét fellegekbe burkolózik, amit az utat torlaszoló akadályok - ehhez a hozzátartozó főellenséget és annak pályáját kell lenyomni - kiiktatásával lehet eloszlatni. Vannak a térképen külön kincses járatok is, de ezekben speciális felszerelés nélkül nem jutunk egy képernyőnél tovább. Az előrehaladás közben megjelennek vándorló kalandorok is. Az ő ikonjuk ide-oda lépked, akárhányszor csak egy helyszínről jövünk ki, ha pedig belefutunk, készülhetünk a harcra.A Végzet Tornyához vezető út során a Boszorkány lovagjait egytől egyig ki kell iktatni. Mindegyiküknek meg van a saját kis rövid háttértörténete, amiről a faluban és a városban császkáló emberektől lehet megtudni többet. A városkák élettel teltek, az állandó NPC-k és árusok mellett vannak járókelők, akik egymást váltva sétálnak ki be a képernyőn. Külön kiemelném az állatszerű lakosokat, nem kell tehát meglepődni, ha egy szoknyás ló mászkál két lábon a főtéren, vagy egy varangy mesél favicceket vég nélkül a fogadó ivójában. Elképesztő amúgy, mennyi titkot és Easter Egget tudtak beleszuszakolni a szoftverbe, amiket a legkülönfélébb módokon tudunk előcsalogatni! Fizetőeszközünk az arany, bár a pályákat végigjárva drágaköveket fogunk nagyrészt magunkhoz venni, de ezeket a felvétel pillanatában már át is váltja nekünk fix árfolyamon a rendszer, a felvett kincsek típusától függően. A pénzt elverhetjük életünk vagy varázspontjaink növelésére, extra képességekkel bíró tárgyakra, később pedig képességekre és páncélzatokra. Minden pályán adott számú Chekpoint lámpás áll, ezeket felgyújtva aktiválódnak, halál esetén ide rak vissza minket a gép. Ezeket szét is lehet törni a bennük lévő kincsekért. Ez kétélű fegyver, mert bár gyors pénzhez juthatunk, de a megsemmisített Checkpoint megszűnik betölteni funkcióját. Ez kellemetlen lehet egy váratlan elhalálozásnál, mert a pénzünk bizonyos százalékát 3 zsák formájában elhullajtjuk. Ha ezt nem szerezzük vissza halál nélkül, akkor bukjuk a tartalmukat.A látvány kialakítása hol részletgazdag, hol puritán, de minden esetben öröm ránézni. A zene mennyei! A dallamok zöme annyira fülbemászó, hogy még másnap is azok szólnak az ember fejében. Ezeket amúgy begyűjthetjük kalandjaink során, majd a megtalált kottalapokat pénzzel honorálja a Bárd - ő hagyta el őket - és bármikor eljátssza nekünk a kiszemeltet. Ezekből 46db lelhető fel, némelyik szem előtt van, de van olyan, amihez trükkös vagy veszélyes módon juthatunk csak hozzá. Az irányítás kézre álló, perfektül reagál a beadott inputokra. A sztori abszolválása után lehetőségünk adódik New Game+ indítására, ilyenkor minden megszerzett földi javunkat átvisszük magunkkal. Azonban a nehézség szembeötlően megváltozik, minden kétszer annyit sebez, a pályákra kihelyezett kajákat pedig elfelejthetjük. A szavatosságot tovább növeli az úgynevezett "Hőstettek" jelenléte. Ezek In game teljesíthető feltételek, amiknek nagy részéért trófea is jár. Más hasonló játékokkal ellentétben itt nem éreztem úgy, hogy ne lenne motiváció és kedv minden megcsinálására. Aki ki szeretné maxolni, annak tartalmas szórakozásban és kellő kihívásban lesz része. Én személy szerint majdnem 25 órát tettem bele, ez 4 végigjátszást takar. A New Game+ különösen "kedves" a vége felé, de a "Ne költs aranyat", "Ne használj Relic-et", "Ne halj meg egyszer sem" is igényel némi türelmet és rutint. A legtöbb gyakorlást viszont kétségkívül a játék másfél órán belüli végig vitele jelenti. (Ez maradt hátra nekem is.) Változatos ellenfeleket vonultat fel a game, nem olcsójánoskodtak a klónozós megoldással. Csak egy esetben van hasonlóra példa, de ezek lovagok és a páncéljuk színe más, no meg a támadásaik is változóak.Jesus szinte mindent leírt, ezért csak egy gondolattal egészíteném ki sorait. A Shovel Knight egy olyan stuff, amin nem érződik az izzadságszag. Közel 7 óra alatt értem a végére (az utolsó pályák már keményen szívattak), és végig azon morfondíroztam, hogy a programról nem tudnám megmondani az évjáratát (na jó, Kratos azért nagy segítség). Nem csak kinézetében, hanem teljes esszenciájában retró. Így kell ezt csinálni! Jövőre pedig érkezik a folytatás. A városban fellelhető viccmesélő béka egy az egyben Kovács barátomat idézi a „poénjaival” (ennek a kétéltűnek később találkozunk egy rokonával, akinek mi magunk mesélünk klasszisokkal jobb szóvicceket, persze a grumpy frog ezeket lenézi). A kamu májusi PS+ hírben ez állt az ingyenes PS4 játék helyén. Sajnálattal mondom, hogy nem került a listába, mert bitang jó alkotás! OniMindent összevetve a játékban nagyítóval sem találtam hibát, ezt túlzás nélkül kijelenthetem. Mondhatnám, hogy rövid, de akkor hazudnék. Inkább csak rövidnek érzi az ember, hiába 6-9 óra elsőre - feltéve, ha mindenhová visszamegy titkokat és hasonló elrejtett dolgokat keresni. Ez egy olyan game, amire azt mondom, minden forintját megéri, ráadásul tripla cross-buy-ként 3 platformra kapod! 22. Krezy PlayStation.Community tag
2015.08.21. 08:21:39
21. ColdHand Szerkesztő
2015.05.16. 09:46:09
20. Onimushaman Szerkesztő
2015.05.15. 12:34:44
19. Jesus PlayStation.Community tag
2015.05.15. 00:21:28
18. Kazama_Jin PlayStation.Community tag
2015.05.14. 19:48:09
17. Jesus PlayStation.Community tag
2015.05.09. 15:46:43
16. Kazama_Jin PlayStation.Community tag
2015.05.08. 23:25:41
15. Onimushaman Szerkesztő
2015.05.08. 17:57:27
14. LaXiKa_hun PlayStation.Community tag
2015.05.08. 14:55:23
13. trollfesz4ever
2015.05.07. 23:29:03
12. zodiac55 PlayStation.Community tag
2015.05.07. 23:09:13
11. martin Főszerkesztő
2015.05.07. 21:29:03
10. seeYOUsoon PlayStation.Community tag
2015.05.07. 20:33:00
9. solid PlayStation.Community tag
2015.05.07. 19:06:31
8. martin Főszerkesztő
2015.05.07. 18:51:57
7. Jesus PlayStation.Community tag
2015.05.07. 17:58:49
2015.05.07. 17:12:06
5. atesz11 PlayStation.Community tag
2015.05.07. 17:01:36
4. DrZaius Szerkesztő
2015.05.07. 12:58:42
3. Spike91HUN PlayStation.Community tag
2015.05.07. 12:35:16
2. Spike91HUN PlayStation.Community tag
2015.05.07. 12:32:19
1. solid PlayStation.Community tag
2015.05.07. 12:30:07
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika |
---|