PlayStation.Community |
||||||||||||||||
Steampunk Saga.
A PlayStation 4-es Ironcast kifejezetten egyedi módon közelítette meg témáját a megvalósítás és a játékmenet szempontjából egyaránt. A Viktoriánus steampunk külső egy taktikai-logikai hibridet rejt, ahol a címet adó óriási gépezetek vívnak ádáz háborút. A játékmenet a „zuhatag” néven futó ingyenes online, okostelefon, illetve Facebook játékokból merít: össze kell kötnünk legalább három ugyanolyan jelet. Még mielőtt mindenki undorodva befogná az orrát, a játék hasonlóságai az említett műfajjal itt véget is érnek: mind minőségében, mind mennyiségében, mind kivitelezésében túlszárnyalja azt. Két lábon járó harci gépünk négy fő elemből épül fel: két fegyverből, egy motorból és egy pajzsrendszerből. Pajzsunk az ellenséges lövedékeket fogja fel, míg a motorral elindulhat gépünk, ezzel növelve a lövedékek kikerülésének esélyét. A gyengébb fegyverek többször süthetők el egy körön belül, kisebb sebzéssel találatonként; míg a precízebbek, erősebbek csak egy löveggel rendelkeznek, azonban átütnek az ellenség pajzsán. Ellenfelünk ugyanezzel a felszereléssel rendelkezik, így amit mi megtehetünk, azt ő is. Természetesen minden cselekedetnek ára van: a támadás lőszert és hűtőfolyadékot, míg a védekezés és a mozgásenergiát és hűtőfolyadékot fogyaszt. A képernyő közepén található mezőn bukkannak fel az említett erőforrásokhoz tartozó szimbólumok, melyekből legalább hármat összekötve zsebelhetünk be anyagokat. Tárolóink limitált térrel rendelkeznek, így nem mindig éri meg többet begyűjteni a kelleténél. Egy körön belül háromszor „kötögethetünk össze” dolgokat, viszont annyiszor cselekedhetünk, amennyiszer csak akarunk, ha van hozzá nyersanyag. További taktikai lehetőségeket biztosít az, hogy a felsorolt négy gépelemet célzottan támadhatjuk az ellenségen (és ezt ő is megteheti). A pajzs kiiktatásával – amíg meg nem javítja – nem növelheti védelmét; a motor kilövésével pedig álló célponttá dermed. Ekkor jön a képbe a javítás, mint ötödik fajta anyag. Fontos kiemelni, hogy javítással csak a rendszereket lehet helyrehozni: életünk nem töltődik. Egy küldetés végén pénzt és tapasztalati pontokat kaphatunk: előbbiből javíthatjuk gépünket és vásárolhatunk új eszközöket, utóbbiból pedig aktív és passzív képességekkel ruházhatjuk fel magunkat. Küldetések között vehetünk fejlesztéseket, növelve hatékonyságát és kapacitását hadigépünknek. A steampunk esztétika és az ötletes dizájn illik a korhoz és a hangulathoz. A gépek kezdetleges használati eszközökre hajaznak: kazánokat, kályhákat, fényképezőgép prototípusokat idéznek. Hosszú távon kissé monotonná válhat a zene, de az ötletes játékmenet – nehézsége ellenére – kárpótol. A programot többszöri újrakezdésre tervezték, ugyanis – főleg az elején – gyakran találhatjuk magunkat egy lángoló acélcsontváz belsejében. A teljesítményünket azonban jutalmazza, amivel újabb pilótákat, gépeket, vagy egyéb fejlesztések oldhatók fel a következő kör könnyítése érdekében. Az egyszerű mechanizmus ne tévesszen meg senkit: kőkemény roguelike játékról van szó, ahol nincs helye a tétlenségnek. Minden egyes győzelem közelebb visz az elkerülhetetlen főgonoszig, a játék pedig nem biztosít külön időt a fejlesztgetéshez. A lehetséges küldetések közül is választani kell, mérlegelni, hogy mire is van igazán szükségünk. Apró hibák is véget vethetnek karrierünknek. Haladni kell, és vagy győzelem, vagy halál vár. Ha pedig halál, akkor viszont újra kell kezdeni az egész kampányt. Pár játéktervezési malőrt leszámítva jópofa és egyedi program az Ironcast, mellyel a türelmesek bőven el tudnak szórakozni. Véletlenszerű és már az elején nehéz jellege elijeszthet sokakat, de amint belejön az ember, egy addiktív és meglepően átgondolt játékban lehet része. (A tesztpéldányt a Ripstone biztosította számunkra. Köszönjük!) Kiadó: Ripstone Fejlesztő: Dreadbit Megjelenés: 2016.03.02. Ár: 3990Ft Játékosok száma: 1 Kép: 1080p Demo: Nincs Méret: 287MB Web: http://www.dreadbit.com/Ironcast PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/ 5. martin Főszerkesztő
2016.03.10. 19:45:43
4. martin Főszerkesztő
2016.03.10. 19:44:46
3. Jesus PlayStation.Community tag
2016.03.10. 00:35:36
2. martin Főszerkesztő
2016.03.09. 21:35:04
1. Onimushaman Szerkesztő
2016.03.09. 15:48:55
|
|
|||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika |
---|