PlayStation.Community |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az arany mindig arany marad!
Adódott anno, több, mint 10 évvel ezelőtt, mikor még a kiadók és fejlesztők nem (feltétlen) a biztonsági játékokból adódó garantált profitra kiélezve keresték kenyerüket, hogy az egyik legnagyobb, legismertebb és legközkedveltebb játéksorozat beintett a magasztos elvárásoknak és egy új, mondhatni stílusteremtő csapásvonalon haladt tovább. Nem más volt ez, mint a klasszikus túlélő-horrorok egyik legjobbjaként ismert Resident Evil szám szerint 4. epizódja. A Resi 4 mai napig vitatott jelenség, megosztotta a játékos társadalmat, ugyanis rengeteget elvett a jól ismert formulából, de bőségesen adakozott is, a legjobb alapanyagokból. A túlélést és vérfagyasztó horror-elemeket felváltotta az akció-orientáltabb, dinamikusabb haladásra kihegyezett játékmenet, ám a sejtelmes és nyomasztó hangulat még így is megmaradt. Legnagyobb problémánk ezúttal nem a többszörösen beszőtt fejtörők megoldása lett, hanem a nehezebbnél-nehezebb ellenféltípusok és viszontagságok kiismerése és legyőzése. Ennek ellenére továbbra is keresztezték utunkat kisebb-nagyobb, logikát és józan parasztit megjárató helyszínek, feladványok. Egy szó, mint száz, minden a helyén volt és mégsem. Mindenki beszélt róla: voltak, akik egy percet sem voltak hajlandóak játszani vele, úgy utálták, volt, akinek mai napig ez a legjobb játék a világon. Annyi biztos, hogy mindenki erről értekezett, mindenki hallott róla és mindenkibe beleégett. Egy új fejezetet, kort nyitott a RE4, minden játékos számára kötelező, örök érvényű és megkerülhetetlen klasszikussá vált és a CAPCOM tesz is róla, hogy ne felejtsük el. Amennyiben jól számolom, GameCube-os megindulása óta a játék járt már a második PlayStationön, Wii-n (ezt tartják egyébként a legjobb verziónak), megélt egy gyalázatos alap és egy Ultimate HD kiadást PC-n (a kettő közt majdnem 7 év telt el), és ellátogatott a PlayStation 3 és Xbox 360 tulajokhoz is egy Remaster keretein belül. Szólhatna a fáma arról, hogy itt egy újabb rókabőr, cashgrab, szentségtörés, a minek játszanék ezzel 2016-ban szentségelés, de felesleges volna. Az ok, hogy ez a játék még mindig tud valamit, ami odaszögez a képernyő elé, nem enged és szórakoztat első pillanatától az utolsóig. Mint, mikor annyira ízlik valami, hogy lehetne ezer másik dolgot is rendelni a menüről, de te csak azért is a kedvencedet fogod. Ez itt a Resident Evil 4 HD! Kezdem az elején a negatív dolgokkal, csak mert tudom, hogy egy 10+ éves játék nem való mindenki szájízének. Ami véleményem szerint méltó lett volna egy igazi, 20. évfordulós RE4 kiadáshoz (ugyanis idén van a 20. szülinap, nem véletlen a két Remaster gyűjtemény, Umbrella Corps és RE7 mutogatás), az nem más, mint egy némileg dinamikusabbá tett célzó rendszer, ugyanis a mai játékosok agyérgörcsöt fognak kapni az egy helyben állós, minden haladást nélkülöző, kissé fapados célbemérő mechanikától. Természetesen ez nem teszi játszhatatlanná a játékot, nem lesz tőle rossz, semmilyen kirekesztő negatívumként nem hat, ám legalább egy célkeresztet kaphatott volna ez a verzió, láttunk már ilyen apró ráncfelvarrást más újrakiadás esetében is. Abból a szempontból is kissé zavaró ez a jelenség, hogy 10 év alatt senkinek nem jutott eszébe, hogy a fegyverünkön lévő lézermodul nem csak akkor mutat valamire, amikor épp célpontra állunk rá vele. A tárgyrendszer és tárgyhasználat, illetve fegyverváltás is kissé nehézkesen hat, mai szempontokhoz mérten természetesen, amint megszokja az ember, gond egy szál se. Szintén zavaró néhol az anti-aliasing, azaz élsimítás hiánya, itt-ott beficcen néhány recés részlet ez által, de szerencsére minimálisan észrevehető. Nagyjából egyébként ennyi, ezek után, aki lemarad, kimarad. Hogy mitől lett a RE4 a valaha kreált egyik legjobb játék? A sejtelmes, minden városi-jellegű atmoszférából való kiszakadástól. Az új, ismeretlen szörnyűségsorozatoktól. A remekül balanszolt, könnyedén változatos játékmenettől, ami, ha kell, tud újdonságot mutatni, amellett, hogy tradicionális alapokon nyugszik. Kellően filmszerű, mégis minden odafigyelést megkövetelő játékmenete okosan vált zúzós akciójelenetekből a kiváló körítést nyújtó helyszínek felfedezésébe. Az akkoriban még újdonságnak számító QTE akciók nincsenek túlerőltetve, sőt, állítom, a világ egyik legjobban megkonstruált bossfight nyitányaként szolgálnak ebben a játékban. Az okosan felvezetett fegyverfejlesztés teszi a kincs és valutagyűjtést még izgalmasabbá, értelmet nyer minden tárgy, minden fellelhető eszköz, egyszerűen nincs felesleges dolog a játékban, minden jó valamire. Látszik, érződik, hogy a fejlesztők anno tudták, hogy egy ilyen radikális, gyökerektől eredő változást csak akkor képesek megszerettetni a játékosokkal, ha minden részletében klappol a játékmenet. E mellé párosul egy szokásosan „Resis” történet, emlékezetes karakterek, pillanatok és bossfightok. Olyan élmény ez, amiről tényleg szuperlatívuszokban lehetne időtlen-időkig áradozni, ám felesleges. Magaddal szúrsz ki, ha nem szerzed be, ráadásul a PC-s pöpec edisön minden bájával megáldották a mostani inkarnációt, látványos 1080p és 60fps dukál egy ilyen játékhoz. A képek is magukért beszélnek, ez egy szép, magával ragadó és eredeti game, igazi bevállalós időgép a modern shooterek reneszánszának ősrobbanásához! (A játékot a forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-on, ára 5990Ft. 44. Penge70 PlayStation.Community tag
2016.10.23. 16:38:22
43. VictorVance Szerkesztő
2016.10.23. 01:00:52
42. Old_Raiden Kitiltott felhasználó
2016.10.23. 00:32:44
41. Old_Raiden Kitiltott felhasználó
2016.10.23. 00:26:17
40. Onimushaman Szerkesztő
2016.10.20. 14:13:38
39. Onimushaman Szerkesztő
2016.10.20. 14:12:39
38. GrayFox Szerkesztő
2016.10.20. 13:15:28
37. wooltur PlayStation.Community tag
2016.10.20. 12:26:13
36. Onimushaman Szerkesztő
2016.10.20. 12:17:23
35. wagfair
2016.10.20. 11:41:52
34. Greg PlayStation.Community tag
2016.10.19. 21:52:21
33. danteneverdie PlayStation.Community tag
2016.10.19. 21:11:03
32. Burzum PlayStation.Community tag
2016.10.19. 19:01:20
31. mentoloshypo Az indie fóbiás
2016.10.19. 18:03:58
30. Sakamoto_14 A bölcs
2016.10.19. 17:43:09
29. ColdHand Szerkesztő
2016.10.19. 17:38:04
28. DevilTakeU PlayStation.Community tag
2016.10.19. 17:05:12
27. Onimushaman Szerkesztő
2016.10.19. 16:03:42
26. mentoloshypo Az indie fóbiás
2016.10.19. 15:44:03
25. danteneverdie PlayStation.Community tag
2016.10.19. 15:33:44
24. Onimushaman Szerkesztő
2016.10.19. 15:11:08
23. mentoloshypo Az indie fóbiás
2016.10.19. 14:59:09
22. mitsuhiko PlayStation.Community tag
2016.10.19. 14:58:58
21. VictorVance Szerkesztő
2016.10.19. 13:39:21
20. Greg PlayStation.Community tag
2016.10.19. 13:29:21
19. Burzum PlayStation.Community tag
2016.10.19. 11:14:14
18. Burzum PlayStation.Community tag
2016.10.19. 11:11:39
17. Resiskull PlayStation.Community tag
2016.10.19. 08:27:39
16. Onimushaman Szerkesztő
2016.10.19. 08:14:13
15. mentoloshypo Az indie fóbiás
2016.10.19. 07:20:08
14. Old_Raiden Kitiltott felhasználó
2016.10.19. 00:59:12
13. Greg PlayStation.Community tag
2016.10.19. 00:03:18
12. Greg PlayStation.Community tag
2016.10.19. 00:01:49
11. Onimushaman Szerkesztő
2016.10.18. 23:48:08
10. GrayFox Szerkesztő
2016.10.18. 23:34:50
9. GrayFox Szerkesztő
2016.10.18. 23:26:33
8. MrZ La Peste Noire
2016.10.18. 23:01:39
7. VictorVance Szerkesztő
2016.10.18. 22:28:31
6. Burzum PlayStation.Community tag
2016.10.18. 22:19:46
5. mentoloshypo Az indie fóbiás
2016.10.18. 22:16:25
4. mentoloshypo Az indie fóbiás
2016.10.18. 22:14:15
3. VictorVance Szerkesztő
2016.10.18. 22:12:59
2. ColdHand Szerkesztő
2016.10.18. 22:10:11
1. VictorVance Szerkesztő
2016.10.18. 21:26:17
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika |
---|