PlayStation.Community |
|||||||
Mondd, te milyen mutációt választa… hagyd a francba, kapsz valamit a kosárból!
A '80-as évek iránti nosztalgikus rajongás úgy látszik nem nagyon fog kimenni egy jó darabig a divatból. Jómagam is a korszak kedvelői közé tartozom, így előszeretettel fogyasztom az ilyen tematikájú filmeket, sorozatokat és játékokat. A Double Fine furcsa, de szinte minden esetben egyedi alkotásainak sorát erősíti a most megjelent 3D-s rougelike címük, amit az említett korszak szelleme jár át: ez a RAD. Pocsék dolog lehet a világvége, főleg, ha kétszer is előfordul az emberrel. A RAD világában pontosan ez történt, így egy klasszikus poszt apokaliptikus helyzet helyett picit nagyobbat szívtak az érintettek. Kezdjük azzal, hogy a hatalmas mennyiségű sugárzás miatt szinte semerre sem tudnak mozdulni. Ez alól kivételt képeznek a félig önkéntes felderítők. A fiatalok egy mágikus baseball ütővel felszerelkezve felderíthetik a vadont, miközben a radioaktivitás miatt ezerféle mutáción esnek át. Céljuk egy új energiaforrás felkutatása lesz, de az ehhez vezető út veszélyes és kiszámíthatatlan. Hőseink bizonyos változásokon automatikusan átesnek a szintlépésükkor (például szárnyuk nő), de a kalandozás során a katakombákban megannyi véletlenszerű kedvesség várja őket. És akkor itt kezdődik az, ami ezt a rougelike műfajt teszi ennyire kedvelté vagy éppen ellenkezően, nagyon gyűlölté. A térképek minden próbálkozásnál random generáltak, ahogy az ellenfelek és a fellelhető pénz és tárgyak is mindig változnak. Nem beszélve a képességekről, amikből nem egyszer cumiztam be olyan hullámot, hogy minden perk egy ki nem fejlődött mutációs képességemet erősítette volna. Így maradt a bézbózütőm és az elgurulgatás a vérmes boss fightok elől. Persze, ha a sors kegyes, akkor meg pont az ellenkezője esik meg a leírtaknak, és szépen lehet haladgatni, amíg el nem követünk egy kapitális faszságot és kamillázunk a Game Over feliraton (picit pityeregve, hogy egy órányi haladásunk ment a levesbe). A szintek között bankolhatunk lóvét, így ha előrelátóak voltunk (vagy szimplán be voltunk gazolva a ránk váró véletlenszerű borzalmak végett) a következő karakterünkkel használhatjuk ezt a kasszát fejlesztésekre. A program képi világa nem a legszebb, de eléggé egyedire sikerült megalkotniuk. Ehhez illeszkedik a zenei alap, ami remek kontrasztba állítja a látottakat, hozza a retro-érzést. Már a játék indítása utáni konferek, videók is megalapozzák az alaphangulatot. Bejött a VHS korszakot idéző nem tiszta kép, a neonnal átitatott színvilág. A díszletek és a figurák ellenben furcsább, átlagosabb megvalósítást kaptak. A játékmenet eléggé pörgős, viszont szigorú. Percek alatt fűbe lehet harapni, hiszen csak pár életerő pontunk van. Ezeket visszanyerhetjük a leütögetett monstrákból, vagy találhatunk kajákat. Az említett lutris mutációs rendszertől függ a boldogulásunk. Példának okáért sokszor nekifutottam, mire kifejlődött egy távolsági képességem, ami által sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam és jóval tovább is jutottam. Napi kihívás is található a game-ben, ami időre megy, így a legügyesebbek vetélkedhetnek az eredményjelzőn. A RAD nem lett a kedvenc Double Fine játékom, de ez főként a stílusából fakad. Ennek ellenére elszórakoztatott egy jó darabig, így a műfaj szerelmeseinek simán tudom ajánlani. Ezzel egy újabb stílust kipipálhatott a remek fejlesztőstúdió a bakancslistájáról! (A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!) Kiadó: Bandai Namco Entertainment Europe Fejlesztő: Double Fine Productions Megjelenés: 2019.08.20. Ár: 5990 Ft Játékosok száma: 1 Kép: 1080p Demo: Nincs Méret: 5.89GB Web: https://www.bandainamcoent.com/games/rad PSN feltöltőkártya: Platinum Shop 2. GrayFox Szerkesztő
2019.09.17. 09:44:32
1. Janinja82 Mérges Sárkány
2019.09.16. 18:45:55
|
|
||||||
PlayStation.Community Statisztika |
---|