Advertisement

PlayStation.Community Teteszted ›› PSti

2015.12.13. 18:40
4 hozzászólás
Szerző: PSti
Utolsó hozzászólás: PSti (2015.12.15. 22:35:34)
Megosztás
Értékeld a tesztet!
James Heller barátunk elveszti a családját egy Alex Mercer nevü terroristának köszönhetően. Amikor csapatával utána ered, azt szinte pillanatok alatt megöli, és Hellerbe is beültet egy kis parazitát, amitől szupererőkre tesz szert. Természetesen ezt arra fogja használni, hogy elkapja Alexet.

Sose játszottam az első résszel, rögtön a másodikkal kezdtem. Ugyan régen felkerült róla demó, de azt kipróbálva olyan hülyeségnek tűnt. Rögtön bedobtak a sűrűjébe, a pali felmászott a falra, rövid úton azt gondoltam róla, hogy baromság. Évekkel később a Playstation Plus miatt adtam neki egy második esélyt PS3-on.
Részben jól tettem. Ugyan rögtön feltűnt, hogy Infamous lopás, hiszen a pali egy szigeten/városban szuperképességeket kap, amivel most igazságot fog osztani. "Teljesen véletlen" a város pontosan három szintre oszlik, ahova csak apránként lehet eljutni. A fejlődés dettó, tud repülni, dobálni, szóval mindent, amit Cole MacGrath is. Kettő lényeges dologban különbözik csak, méghozzá abban, hogy emberünk járműveket is használhat. Vezethet tankot és helikoptert, sőt, még fegyverekkel is lőhet. A másik dolog pedig az, hogy miután ellopta a járókelők életenergiáját, a kinézetüket is felveszi. Néha jól jön pár küldetésben, ahol be kell szivárogni mondjuk egy bázisra, tehát nem feltétlen kell mindenkit megölni, elég, ha a fő célponttal végzünk.
Katona vagyok.

Sajnos viszont a területek folyamatosan ismétlődnek. Az előbb említett laborok később teljesen ugyanazok. Megrajzoltak egy típust, aztán azt használja a játék folyamatosan. Ha egyet láttál, mindent láttál. A városrészek szintúgy. Az Infamous-ben legalább különböztek ezek a részek, kaptunk új ellenfelet, stb, de itt amikor átmentünk az új zónába, akkor nem történt semmi. Ugyanazok a házak, ugyanazok a katonák, ugyanaz a park, valahogy nem különült el az egyik terület a másiktól.
Ilyen a város.

Egyedül a harmadikban rohangálnak mutánsok, sőt, kapunk egy roppant idegesítő veszély/köd zónát is, ahol hősünk simán meghal. Ezt úgy oldották meg a fejlesztők, hogy az északi részébe futva a program közli, hogy menjünk vissza, különben meghalunk. És tényleg. Kár, hogy nem raktak inkább vizet a szélére, vagy valami, mert így rémes. Ja, kis kitérő a vízre: Mókás, hogy ha James Heller beleesik a vízbe, akkor rögtön ki is ugrik belőle, mintha gumilabda lenne.

Történetileg elég sablon. A küldetések kimerülnek a "menj oda és öld meg x-et", vagy esetenként "menj oda és öld meg x-eket", továbbá a "védj valakit x percig" feladatokban. Mivel nyílt világú a játék, természetesen előbb el kell gyalogolni a város másik végére, hogy aztán újra rengeteget fussunk a célpontig. Mellék küldetésként lehet keresni föld alatti barlangokat, ahol az ott lakozó szörnyeket kell kinyuvasztani. Senki se gondoljon kiterjedt alagútrendszerekre, ezek 2 szobás helységek, slussz-passz. Ezen kívül tudós csoportokat is lehet semlegesíteni, sőt, a történetet segítő, eldugott memória kártyákat keresgélni, amit dead dropnak hívnak. Nahát, vajon honnan ismerős?
Most, hogy kinyírtam mindenkit, a kimosott ruhát is felakaszthatom száradni.

Hősünk fejlődhet is, különböző módokon. Természetesen a küldetések után kaphat tapasztalati pontot, amivel szintlépéskor a korábbi tulajdonságait erősítheti, mondjuk nagyobbat tud ugrani, stb. A sárga ikonos embereket vagy szörnyeket elfogyasztva a meglévőeket turbózhatja. Elég könnyű, szinte ajándékként kapjuk őket, csak oda kell menni az áldozathoz és megenni.
Egy jópofaság ehhez kötődik: Akinek nem tetszik az alap karakter az alakváltásnak hála bármikor lehet tudós, katona, járókelő, vagy bárki, aki megtetszik az utcáról. Ez nem korlátozódik férfiakra, bőrszínre, lehet nő, férfi, fekete, fehér, sárga, öreg, fiatal, stb. Csak a szörnyek alakját nem vehetjük fel állandóra. James Heller bizonyos idő után karmokat, meg egyéb ilyen nyalánkságokat kap, de ha ezekkel rohangálunk, akkor a katonák érthető módon le akarnak minket lőni. Persze mindenkit ki lehet irtani, vagy elfutás után alakváltással is elérhetjük azt, hogy békén hagyjanak.
Rakétavető.

Sajnos a vége felé is marad a recept, a "menj-és-ölj", semmi fordulat. Alexről nem derül ki, hogy ő igazából egy elefánt a mars bolygóról. Úgy érzem az írók nem igazán erőltették meg magukat. Míg az Infamousben lehetett a jó és a rossz oldalon is harcolni, itt ilyesmi nincs, csak vége lesz, és stbálista. Azért nem rossz játék, de szerintem ha valaki egyszer végigvitte, nem fogja sűrűn elővenni egy második menetre. Kétségtelenül élvezetes is tud lenni, de ennyi.

Adatlap
- Megjelenés éve: 2012
- Méret: 7,756 MB
- Fejlesztő: Radical Entertainment
- Kiadó: Activision
- Rendezők: Scott Morgan, Ian Fenton, Rob King
- Írók: Amanda Doiron, Adam Foshko, Dan Jolley, Tyler Burton Smith
- Zeneszerző: Scott Morgan

Linkek: IMDB, Wiki, Hivatalos, PSC Trófeák, PlaystationTrophies

Érdekel Foxhound hivatalos PSC tesztje? Katt ide!
6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Pozitívum
Lehet rohangálni, lőni, világot megmenteni :)
Negatívum
Semmi extra, ismétlődő küldetések, unalmas befejezés.
A PlayStation.Community szerkesztősége semmiféle felelősséget nem vállal a "Teteszted" rovatban megjelent írások tartalmáért. A kritikák és pontszámok minden esetben a szerző saját véleményét tükrözik, nem a szerkesztőségét. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a Teteszted rovatban közzé tett írásokat adott esetben módosítsa, publikus formából kivegye, vagy törölje.
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. PSti  PlayStation.Community tag
2015.12.15. 22:35:34
LV5
Az inkább a játékban fordult elő, ugyanis az L2-vel befogott ember vagy szörny néha átvándorolt egy másikra, akivel semmi dolgom nem akadt :)
3. N-D  PlayStation.Community tag
2015.12.15. 21:27:40
LV1
Olyan szinten lőttél mellé a teszteddel, hogy hihetetlen (hiteltelen).
PSN ID: endriske
2. PSti  PlayStation.Community tag
2015.12.14. 09:38:18
LV5
Teljesen igazad van, nem néztem meg, hogy mikor jelent meg P1, csak mivel azt láttam előbb, rögtön beugrott az Infamous.
1. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2015.12.14. 08:24:34
LV4
Infamous koppintás nehezen lehet, mivel 1 honap különbséggel jelent meg a prototype első része és infamous. Az ötlet eredeti, képességek pedig messze nem hasonlítanak, attól hogy lehet benne ugrálni, meg szupererős lenni. Pálya elosztás pedig minden game hasonló, (város 3 szigeten) Infamous akkor ennyi erővel GTA copy .

Viszont igaz hogy baromi unalmas játék, tênyleg hihetetlen lapos a storyja, nem vittek bele túl sok kreativitást
So.. this is what it feels like
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV5
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
3063 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Pisti
Fórumhozzászólások száma:
17 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
2231 db
Utolsó belépés:
2020.01.13. 16:53:03
Regisztráció ideje:
2009.01.01. 11:27:32
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea