PlayStation.Community Blog ›› ColdHand |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Elhagyjuk országainkat, magunk mögött hagyjuk szülőföldjeinket és eggyé válunk a Földdel. Nincs nemzetünk, se filozófiánk, se ideológiánk, oda megyünk, ahová szükséges, de nem az országért, vagy a Kormányért harcolunk, hanem önmagunkért. Nincs szükségünk okra, hogy harcoljunk, azért harcolunk, mert szükséges. Mi leszünk az elrettentés azok kezében, akiknek nincs más eszközük. Határok nélküli katonák vagyunk, szándékainkat az a korszak határozza meg, amiben élünk. Néha el kell majd adnunk magunkat és szolgálatainkat. Ha az idő úgy követeli meg forradalmárok, bűnözők, vagy terroristák leszünk. És igen, lehet mindannyian a Pokol felé tartunk, de van számunkra annál jobb hely?
Ez az egyetlen otthonunk. A Mennyországunk és a Poklunk. Ez itt Outer Heaven." Big Boss beszéde számomra totálisan ráillik a DUST 514 életérzésre: Zsoldosok vagyunk és harcolunk. Nem számít a Birodalom, akinek dolgozunk, nem számít kik ellen harcolunk, mert csak és kizárólag önmagunkért és csapatársainkért küzdünk. Meg persze némi pénzért és tapasztalatért, amiket később kamatoztathatunk. Mi a DUST 514? A Dust az EVE Online univerzumában játszódó massive multiplayer shooter, keverve némi RPG elemmel és mindez exkluzívan csak PS3-ra, ráadásul Free 2 Play rendszerben. Karaktert alkotsz, képességeket sajátítasz el, a pénzedből felszereléseket, járműveket veszel, majd a klónodat csatába küldöd. A harc után újabb képességeket tanulsz/fejlesztesz, a kapott pénzből pótolod a harc közben elveszett felszereléseidet és/vagy újat, jobbat veszel, majd a klónodnak ismét irány a harcmező... és így tovább. Nagyon röviden és tömören ennyi. Klónok Háborúja A jövőben a képzett katonák/zsoldosok nem a saját bőrüket viszik a vásárra, hanem elküldik a klónjukat, akiknek a fejébe egy gép és egy beültetett implantátum segítségével átmásolják a tudatukat. Így a harcmezőn a klón tökéletesen ugyanúgy fog viselkedni, mintha csak a gazdája lenne ott. A csatában a klón közben további tapasztalatokat szerez, amit az implantátum folyamatosan kiment, így a klón halálakor a tudata átmásolódik a következő ledobott klónba, így folytatva a harcot. Csata után a tapasztalatokkal telt tudat visszakerül a gazdához, aki ezáltal tudja célirányosan fejleszteni a képességeit. Így a zsoldosok gyakorlatilag HALHATATLANOKKÁ válnak. Kezdőknek Mindenek előtt át kell esni a karakteralkotáson. A nem (Gender) és a nemzetiség (Race) csupán a kinézetet határozza meg kezdetben. A vérvonal (Bloodline) nincs hatással semmire, a név (Name) pedig magától értetődő, ezen a néven fognak megtalálni a barátaid, valamint ez a név fog megjelenni feletted a harcmezőn. Ezek az adatok később NEM változtathatóak meg!Frissen generált klónod hozzáadódott a karakterválasztó-képernyőhöz. Kezdésnek kaptál 250.000 ISK-t (az egyik pénznem) és 500.000 SP-t (Sklii Point - képességpont), valamint legalul látható, hogy a passiv skill point aktív-e vagy sem. Ha aktív, akkor négy másodpercenként kap a klón 1 SP-t, ha játszol, ha nem (ez napi 21.600 SP-t jelent). Ezt az opciót a három karakterből csak egynél tudod aktiválni, de bármikor kikapcsolható és átadható. Tegyük is rendbe a Pénznemeket: ISK: ilyen valutát fogsz kapni kezdéskor, minden csata után. A piacon ezzel vásárolhatsz, valamint veheted meg a képességekhez a "tankönyvet". AUR: ez az a bizonyos "fizetős" pénznem. A PSN Store-ban tudsz ilyet vételezni dollárárt, fontért és talán majd forintért is. AUR-t a játékban NEM fogsz kapni, ellenben a piacon el lehet költeni exkluzív felszerelésekre, amik nem feltétlenül jobbak, mint az ISK-val vásárolhatók. Következő lépésként specializálni kell a karaktert, ezt pedig a kapott SP pontokkal tehetjük meg a Skills menüben. Mielőtt mint bolond paraszt a vetőmagot kezdenénk szórni drága SP pontjainkat érdemes fejben eldönteni, hogy milyen karakterrel kívánunk érvényesülni kezdetben a harcmezőn. A négy alap lenne a rohamosztagos (Assault), a felderítő (Scout), a nehéz páncélos, két lábon járó tank (Sentinel) és a felcser (Logistic). Ezeket persze némileg keverhetjük is, vagy specializálódhatunk még a különféle járművekre, lövegtornyokra, vagy a hekkelésre. Hogy éppen melyikkel akarunk lenni, azt az határozza meg, hogy milyen skill-eket (képességeket) sajátítottunk el, valamint, hogy éppen milyen dropsuit-ot hordunk. Tehát pl. ha te a Sentinel irányába fejlesztettél és Scout dropsuit-ot hordasz, akkor rohadt nehezen fogsz boldogulni, főleg ha Assault stílusban játszol. De ha pl. rágyúrtál az egyik medium dropsuit-ra, az egyik típusú light weapon-re és összeállítottál egy ütős kis Assault dropsuitot, akkor már nagyobb eséllyel indulsz. Természetesen eleinte mindenki szív, mindenki elszúrja valahol a karaktert és újat indít, de a tanulópénzt meg kell fizetni. Akkor nézzük azt a Skills Menüt. (L1, Character/Skills). Mint korábban írtam itt tanulhatunk új képességeket, illetve fejleszthetjük a már meglévőket. Azt a képességet, amit egy könyv ikon ábrázol, az már elérhető. Pénzért meg kell venni a tankönyvet, majd némi SP-t beáldozva megtanulni 1-es szintre. Minden képességet maximum 5-ös szintig lehet fejleszteni. Hogy az adott képesség éppen miben befolyásolja karakterünket, azt a 3szög megnyomásával megtudhatjuk. Bizonyos képességek addig nem tanulhatóak meg, míg az előttük lévőt egy bizonyos szintig fel nem fejlesztettük. Hogy hányasig azt egy kis számozott lakat ikon mutatja. A képességeknek hét főcsoportja van: Dropsuit Command: különböző típusú dropsuit-ok használata. Dropsuit Upgrades: a dropsuit-ok és azokba épített modulok értékeit befolyásolják. Weaponry: különböző fegyverek használatát tanulhatjuk meg, fejleszthetjük fel. Vehicle Command: járművek használata. Vehicle Upgrade: a járművek és azokba épített modulok értékeit befolyásolják. Turret Operation: különböző lövegtornyok használatát fejleszthetjük. Corporation: saját Társaság (vagy klán) létszámát lehet növelni. Még egyszer! Ész nélkül, "biztosan jó lesz valamire" módon NE fejlesztgessünk semmit! Tudjuk, hogy az adott skill fejlesztése miben segítene minket, szükség van-e rá és hogy hányas szintig van értelme a felfejlesztésének. Pl. ha Assault-ként akarunk játszani, akkor a Dropsuit Command skill-t elég 1. szintre felhúzni, mivel már azon elérhetővé válnak az Assault-hoz szükséges medium dropsuit-ok.És akkor jöjjenek a Dropsuit-ok. A dropsuit voltaképpen az a felszerelés (ruha+fegyver+egyebek), amiben a klón a harcmezőre érkezik. Kezdésnek négy kifogyhatatlan dropsuit-ot használhatunk: Frontline (Assault) Anti-Armor (járművek ellen) Medic (Logistic) Sniper (Scout) Ezekben a szarokban nem nagyon fogunk labdába rúgni. Ezért kell saját szett(ek)et összeállítani, amik jobb védelemmel, nagyobb sebzéssel, gyorsabb mozgással és egyéb bónuszokkal rendelkeznek. De azok a szettek, amiket mi rakunk össze már nem lesznek kifogyhatatlanok, azokból minden egyes elhalálozáskor elvész egy darab. Saját szettet a Dropsuit Fitting Menüben készíthetünk (L1, Fitting/Dropsuit Fitting). A menüben az előbb felsorolt négy kacat szett felett ott díszeleg egy Create New gomb. Rányomva megjelennek a tulajdonunkban lévő nyers (értsd: nincs hozzájuk rendelve semmi) suit-ok. A számok mellettük (QTY) azt jelzi, hogy hány darab van belőlük. Válasszunk egy nekünk tetszőt (3szöggel megleshetjük a tulajdonságaikat), vagy vegyünk egyet a piacon (Go to Marketplace), ahol csak azok a suit-ok jelennek meg, amiknek a használatához megvannak a képességeink. Miután kiválasztottunk egyet megjelenik a suit egy vörös "invalid" szöveggel, mivel szettünk így még használhatatlan. Ahhoz hogy használni lehessen legalább egy fegyvert társítani kell hozzá. Nézzük miket lehet a suit-hoz társítani. A ruhát körbeveszi egy köríves sáv, amiben kis, négyzetalku blokkok vannak bennük kis ikonokkal. A bal alsó negyedbe rakhatók a fegyverek (lőfegyverek, gránátok, stb.) a jobb alsó negyedbe különböző tárgyakat pakolhatunk (páncéljavító, felélesztő, lőszerutánpótlás, stb.), a felső félkörbe pedig mindenféle tuningoló modulokat. A bal analóg karral tudunk navigálni a köríven és az X-el léphetünk be a blokkokba. Attól függően, hogy melyikbe lépünk be a baloldalon megjelennek azok a tárgyak, amiket beépíthetünk (vagy a saját tárgyink, vagy a piac listája jelenik meg, attól függően, hogy hol voltunk utoljára - assets/market). Miután betettünk egy fegyvert a szín pirosról zöldre vált, így jelezve, hogy a szett használható, tehát ha a menüből visszalépkedünk a szett automatikusan elmentődik a listára és a szám jelöli, hogy mennyi van belőle. Ergo ha azt a szettet használjuk, akkor elhalálozáskor ez a darabszám eggyel csökken értelemszerűen. Ha elfogy nem törlődik az összeállítás a listáról, de addig nem használhatjuk, amíg nem pótoljuk (restock).Szerkesztésnél két dologra kell még odafigyelni: a CPU-ra és a PG-re. Ezeknek van egy maximális kapacitásuk. Minden egyes berakott fegyverrel, tárggyal, modullal ezek az értékek megnőnek. Ha az érték átlépi a maximális kapacitást, akkor a dropsuit használhatatlan lesz, mivel túlterheltük. Ilyenkor érdemes azokat a cuccokat kidobálni belőle, amik feleslegesek, vagy olyanokat berakni, amik kevésbé terhelik meg, esetleg ezeket a kapacitásokat növelik meg. Vagy a skill-eknél ráfejleszteni egy olyanra, amik csökkentik a terheléseket. A dropsuit-oknak három típusa van: - Light (Scout, Basic) - Medium (Assault, Logistic, Basic) - Heavy (Sentinel, Basic) Mint írtam már párszor, jól meg kell gondolni, hogy mit fejlesztünk és hogy mit veszünk. Ha felderítő/orvlövész karaktert szeretnénk, akkor nem heavy dropsuit-ot veszünk neki. De persze azt semmi sem gátolja meg, hogy több kasztnyi dropsuit-ot hozzunk össze. Véleményem szerint eleinte érdemesebb csak egyre rágyúrni, majd később specializálódhatunk másfele is. Adódhatnak a csatában olyan helyzetek, hogy egy Sentinel jobban jön, mint egy Scout, így ha rendelkezünk mind a két dropsuit-tal, akkor bizonyos pontokon, vagy elhalálozáskor válthatunk. Még számtalan lehetőség van a játékban, de nem leírásnak szántam a blogot, hanem kis segítségnyújtásnak azoknak, akik még csak ismerkednek a játékkal, vagy nem is hallottak róla, esetleg már kipróbálták és öt perc játék után (tévesen) szarnak titulálva törölték. Mennyire FREE a PLAY? Teljesen! Ez a játék a Free 2 Play cuccok azon csoportjába tartozik, ahol nincs kicseszve azokkal, akik nem akarnak pénzt invesztálni a mókára, továbbá némi előnyt tud nyújtani a tehetősebb játékosoknak (ilyen pl. az x napig dupla pénz, tapasztalatpont, stb. de rendesen elkérik az árát). Itt az ingyenélők nem egy kész játék lebutított, lekorlátozott verzióját kapják meg. Egy teljes értékű, csapatalapú multis FPS-t kapnak a kezükbe teljesen ingyen, ami folyamatosan fejlődik. Van még valami: ezt a játékot TANULNI KELL! Mit érdemes fejleszteni, melyik fegyvert tudjuk jobban használni, milyen stratégiai pontokat érdemesebb elfoglalni, hogy küzdjünk társainkkal akár ismert arcok, akár vadidegenek. Itt az első húsz de talán ötven meccs szopás lesz, de ahogy rájössz a dolgokra, ahogy kezdesz ráébredni miben vagy jó és miként kell küzdened úgy fogod egyre jobban uralni a csatamezőt! Ez egy Hardcore cucc, ahol a gyenge vagy kitart, vagy elsüllyed. Miért a Dust? Miért nem a Cod, a BC, vagy a BF? Számomra az előbb említett multis mókáknak nincs tétjük. Mész, lősz, lelőnek. Mínusz egy pont a csapatodnak. Kit érdekel?! Újra mész és küzdesz. Néha esztelenül, minden logikát nélkülözve. Poénból. Játékból. De a Dust-ban kicsit más a helyzet. Mint írtam, ha nagyobb eséllyel akarjuk felvenni a harcot saját dropsuit szettet kell készítenünk és azt is írtam, hogy ezek a szettek nem kifogyhatatlanok, pótlásuk pedig pénzbe kerül. Igaz eleinte egy szett összértéke 10.000 ISK körül mozog és kinek fáj, ha egy vesztett csatáért is 100.000 ISK üti a markod? Igen, csakhogy ahogy fejleszted a karaktered és egyre jobb cuccokhoz férsz hozzá, azok ára is egyre magasabb. Mit fogsz tenni, ha egy szett közel 100.000 ISK-ba fog kerülni? Elmondom: Kurva óvatosan és körültekintően fogsz játszani! Nincs kapkodás, nincs esztelenség, csak taktika és fegyelem. Különben ledarálnak és mint zsoldosnak a vállalkozás veszteséges lesz. Főleg ha már tankokat, vagy csapatszállítókat akarsz vezetni. Meg fogod siratni a kis hernyótalpast ha nem vigyázol rá és hagyod, hogy kilyuggassák. Tehát vigyáznod kell a felszerelésedre, járműveidre, különben a befolyt pénz nem fogja fedezni a veszteségeidet. Innen a mondás: "Drága egy meccs volt." Ami egyedülálló (még) ebben a játékban, hogy összeköttetésben van az EVE Online-al. Nagyrészt azokat a csatákat vívjuk a Dust-ban, amiket az Eve-ben kirobbantanak. Ha ott összeszólalkozik két frakció és egy bolygón kívánják lerendezni az ügyet, akkor meg van a lehetőség, hogy az egyik frakció oldalán harcoljunk. Ebben az esetben biztosak lehetünk benne, hogy míg mi a földön harcolunk, addig mások is küzdenek életre-halálra a fejünk felett. Ha csapatunk veszít, az Eve játékosa is csatát veszít. "Egy Univerzum. Egy Háború." 28. Tozsoazeredeti PlayStation.Community tag
2013.06.04. 13:49:36
27. DAHANDE PlayStation.Community tag
2013.05.27. 20:11:05
26. ALF22 Son of Liberty
2013.05.25. 13:04:28
25. ColdHand Szerkesztő
2013.05.24. 22:48:44
24. ALF22 Son of Liberty
2013.05.24. 18:26:45
23. Nullfox PlayStation.Community tag
2013.05.23. 17:03:01
22. ALF22 Son of Liberty
2013.05.23. 14:26:52
21. ALF22 Son of Liberty
2013.05.22. 15:09:44
20. hexal PlayStation.Community tag
2013.05.22. 12:59:06
19. ColdHand Szerkesztő
2013.05.22. 11:18:31
18. Feles Feles
2013.05.22. 10:34:51
17. igyv
2013.05.22. 10:34:41
16. hexal PlayStation.Community tag
2013.05.21. 23:10:51
15. ColdHand Szerkesztő
2013.05.21. 22:58:23
14. ColdHand Szerkesztő
2013.05.21. 22:48:40
13. ColdHand Szerkesztő
2013.05.21. 22:41:59
12. hexal PlayStation.Community tag
2013.05.21. 20:34:14
11. ALF22 Son of Liberty
2013.05.21. 18:59:59
10. igyv
2013.05.21. 14:10:30
9. Bl4nco__HUN PlayStation.Community tag
2013.05.21. 14:04:23
8. metadata PlayStation.Community tag
2013.05.21. 14:02:00
7. Bl4nco__HUN PlayStation.Community tag
2013.05.21. 13:18:35
6. ColdHand Szerkesztő
2013.05.21. 11:24:32
5. blountex PlayStation.Community tag
2013.05.21. 11:22:42
4. ColdHand Szerkesztő
2013.05.21. 10:29:07
3. simon7109 PlayStation.Community tag
2013.05.21. 10:21:01
2. ColdHand Szerkesztő
2013.05.21. 10:19:56
1. simon7109 PlayStation.Community tag
2013.05.21. 10:10:56
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika |
---|