Advertisement

PlayStation.Community

2019.03.31. 12:44 Játékteszt
118 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Az árnyak kétszer, te többször.

(A cikk a következetesség érdekében nem a magyaros, hanem a Hepburn-átírást alkalmazza a japán szavak és nevek esetében.)

A japán sengoku korszak – vagy a kínai nevével jellemzett "hadakozó fejedelemségek" időszaka – a katonai csaták végtelen, véres körforgásában tartotta a szigetországot. A császárt a hatalomburok peremére szorította a shōgun, aki helyette kormányzott, viszont az ő hatalmi bázisát képező helyi földesurak, vagy daimyōk mind dominanciájuk kiterjesztésére törekedtek a 14. század végétől. Ezek a lokális vezetők különböző eszközökkel próbáltak terjeszkedni, bővülni, és uralomra törni, ami egy örökös, konfliktussal teli történelmi időszakot okoztak. Nem meglepő tehát, hogy a japán irodalom, majd később a film- és videojátékos kultúra előszeretettel merített ebből az érából, történeti és misztikus vonatkozásban egyaránt. A nyílt, precíz és etikus kardvívást gyakorló szamurájok és az árnyak közt osonó, cseleket és ármányokat alkalmazó ninják - vagy shinobik - romanticizált megjelenítése mind a sengoku korból ered.

A Sekiro: Shadows Die Twice a sengoku időszak egyfajta újragondolása, helyszíne pedig Ashina, ahol a régió családjának hadura, Isshin Ashina egy véres puccsal ragadja magához a hatalmat. Hősünket egy csatatéren találja meg a vándorló shinobi, Bagoly, majd fogadja magához, hogy felnevelje és kiképezze.
Két évtizeddel később azonban az Ashinák az összeomlás szélére sodródnak: egyrészt Isshin már idős és beteg, másrészt ellenségeik minden irányból rájuk zúdulnak. A narratíva központi figurája Kuro, az "Égi Örökös", akit védeni hivatott hősünk: különleges vér csorog ugyanis ereiben, és általa bárki halhatatlanná válhat. A szolgálat érdekében Kuro megajándékozza ezzel a képességgel a főszereplőt, aki ugyan nem tudja megakadályozni a fiú elrablását, de túléli karjának elvesztését, amikor lesújtanak rájuk az Ashinák. Egy elhagyatott templomban tér magához, ahol egy Buddha-szobrokat faragó öregember egy komplex mesterséges karral pótolja elveszett végtagját, és a történések fényében elnevezi "félkarú farkasnak", azaz Sekirónak.
Ezek az ismeretek szükségesek az alapsztori értelmezéséhez, továbbá a narratíva és a játékmechanikák izgalmas összefonódását is jobban tisztázzák. A játék természetesen önmagában is bőven értékelhető, viszont a FromSoftware patinás múltja miatt érdemes összehasonlítani a Souls és a Bloodborne játékok (összevonva Soulsborne) képletével: vannak ugyanis jelentős hasonlóságok, viszont komoly eltérések is, amelyek a veteránok részéről is igénylik a tanulást - sőt, a felejtést. Természetesen csak olyan játékosoknak ajánlott, akik képesek tanulni, és akik nem tántorodnak vissza az igazi kihívásoktól, hiába kell újból és újból nekimenniük egy feladatnak – és akik képesek belátni, hogy a leggyakrabban nekik kell még gyakorolniuk, és nem a játék igazságtalan. Halál sok lesz, nagyon – és ehhez kell leginkább a türelem. Nehéz, mint a FromSoftware legtöbb játéka, de a nehézség inkább a modern játékok könnyebb mivoltából fakad, és nem abból, hogy a játék tudatosan szúrna ki velünk.
Sekiro shinobi készségeinek, valamint műkarjának köszönhetően elég mobilis, ami újszerű a műfaj szerelmeseinek. Kijelölt helyekre ki tudja lőni kezét, a beépített kötéllel pedig oda tudja magát rántani. Ezzel a képességgel szokatlanul gyorsasággal száguldhatunk végig a pályákon, de csaták közben is egy taktikai mélységet hoz. A vertikalitás így a játékmenetben is megnyilvánul, és a tetőkön, hegyoldalakon vagy barlangrendszerekben való ugrálás és mászás a közlekedés és a harc elengedhetetlen része lesz. Szerencsére eléggé reaktív a kezelés, így nagyon ritkán eshetnek a játékosok olyan hibába, hogy rossz helyre ugranak. Ez a fajta mobilitás eszméletlenül izgalmas, lendületes és ösztönszerű, ami jelentősen élvezetessé teszi a játékélményt.
A kaland igazán figyelemre méltó jellemzője az egyszerű, de mély harcrendszer, amely a Soulsborne legjobb elemeit emeli át, viszont le is egyszerűsíti azokat. Szemben az említett alkotásokkal, nincs fókuszban a szerepjátékokhoz köthető készségfejlesztés: nincsenek variálható értékek, nincsenek tulajdonságmódosító felszerelések, és a pontokat is sokkal kötöttebben oszthatjuk szét harcosunknál. Ez áramvonalassá teszi az egész rendszert, amely a játékos - és nem a karakter - fejlődésére helyezi a hangsúlyt.
Az ellenségek életenergiájának legyűrése mellett az összecsapások központi eleme az "állás" (angolul: posture), amely "megtörésével" vihetünk be egy halálos csapást. Minden általuk kivédett támadással nő az "állás" mérőjük, ha pedig tele megy: végük.
Amikor nem ostromoljuk őket csapásainkkal, akkor viszont ez visszatöltődik; ilyenkor jön képbe az életük, amelyet minden védekezés nélkül bevitt vágással csökkenthetünk - és itt érkezünk a lényeghez. Minél kevesebb az életcsík, annál lassabban és kevésbé töltődik vissza az "állás", ami egy igazán izgalmas dinamikát visz a küzdelmekbe. Minden esetben mérlegelhetünk, hogy mire érdemes rámennünk, és hogyan gyűrjük le az adott kihívást.
Ennél természetesen sokkal komplexebb a helyzet, ugyanis a felsoroltak Sekiróra is vonatkoznak. Ha éppen akkor védünk azonban ki egy támadást, amikor az beérkezik, akkor háríthatunk, ami az ellenség "állását" rontja; és persze fordítva: tehát ha csak simán védekezünk, akkor a mi "állásunk" van veszélyben, míg ha időben hárítunk, akkor az ellenség kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe. Vannak kivédhetetlen támadások, amelyekhez szökkennünk vagy ugranunk kell, ami taktikusságot igényel. Ez nehézségeket okozhat a FromSoftware veteránoknak, ugyanis azok esszenciáját az időben történő elgurulás képezte, míg itt a védekezés, a hárítás vagy az ugrás a főbb eszközök, amelyeket csak kiegészíti a jobbra-balra szökkenés: erre pedig több rosszfiú is tudatosan rájátszik, olyan vágásokkal záporozva minket, amelyek elől az egyetlen menedék a védekezés. Ahogy a Soulsborne játékokban, itt is okozhat komoly gondokat egy elsőre egyszerűnek tűnő akadály, a túlzott merészség pedig gyors halálhoz vezet: ezt azonban már máshogy kezeli a Sekiro: Shadows Die Twice.
Míg a Soulsborne-ok esetében a rosszfiúk kaszabolásából begyűjtött pontok halál esetén visszaszerezhetőek, ha visszasurranunk holttestünkhöz, addig Sekiro pénze feleződik, pontjainak pedig egy része elvész - örökre. Mivel azonban Kuro megajándékozta hősünket a "Sárkány Hagyatékával", ha kardélre hánynak, egyszer - majd később többször - feltámadhatunk. Ez tovább mélyíti a helyzeteket, hiszen a feltámadással még bevihetjük azt a győzelemhez hiányzó pár ütést, viszont el is iszkolhatunk, hogy újult erővel, már az elköltött pénztől könnyebb tarsollyal vágjunk ismét neki az adott problémának. Ha azonban már nincs kiút, akkor az utolsó mentőponttal feltámadva sirathatjuk javainkat, jobb esetben tanulva a leckéből. Időnként egy "látatlan segítségnek" köszönhetően – amelyet a menüben százalékos formában tekinthetünk meg – megtarthatjuk mindenünket, ez a játékmechanika pedig a történettel összefonódva jelenik meg. Sekiro újraéledése hatással van a világra, és minél többször veszi igénybe, annál jobban terjed a "Sárkányrothadás" nevű betegség a karakterek köreiben, és annál kisebb százalékkal őrizhetjük meg zsákmányunkat. Ez egyrészt új kockázatot visz az élménybe, másrészt remekül összeszövi a játékmechanikai és történeti szálakat.
Az elmúlás elkerüléséhez még két roppant hasznos, szintén újszerű technika áll rendelkezésünkre. Az egyik a shinobikhoz méltó osonás, amellyel titkos átjárókon, magas növényzetben és a főcsapástól eltérő útvonalakon rejtőzhetünk el a gonoszoktól, és csaphatunk le rájuk orvul. Ez egy végtelenül üdítő és pozitív újítás, amely teljesen új gondolkodásmódra sarkallja a játékost. A nehezen leküzdhető emberi és emberfeletti borzadályok egy jól bevitt késeléssel kiiktathatóak hosszú, nyögvenyelős csaták helyett vagy rajtaütésszerűen belerondíthatunk egy kisebb csoportba, eliszkolva, majd visszatérve, hogy egyenként szedegessük le tagjait. A főellenségek általában két teljes életcsíkkal rendelkeznek, viszont ha megfontoltan közelítjük meg az összecsapást, könnyedén csak egyre redukálhatjuk egy váratlan nyakszúrással, ami sokkal kiegyensúlyozottabbá teheti a mérkőzést.
A lopakodás mellett Sekiro műkeze szolgál egy sokrétű eszköztárként, amelyet újabb technikákkal bővíthetünk és fejleszthetünk szükséges tárgyak meglelését követően. Egy korai beépítésnek köszönhetően dobócsillagokat – shurikeneket – dobhatunk, míg egy másikkal tüzet szórhatunk, vagy egy kisbaltát kaphatunk elő a fapajzsok széttépéséhez. Idővel ezek fejleszthetőek, így a shuriken még tovább pöröghet az ellenség húsába fúródva, a láng egy sokkal nagyobb robbanáshoz válik hasonlóvá, míg a fejsze körkörös lóbálásával tehetünk rendet, ha többen rontanak ránk. A jól felszerelt „túlélő bicskánk” így egyre sokoldalúbbá, összetettebbé és árnyaltabbá válik, ami még több lehetőséget biztosít, és még több megközelítési lehetőséget: ezekkel kísérletezni, szórakozni és próbálkozni eszméletlenül szórakoztató és izgalmas, és a játék lelkének egy komoly része.
Hősünk különféle tekercsek fellelésével új harci technikákat sajátíthat el, és ezeken belül oldhat fel új képességeket a begyűjtött képességpontok által. Minden ellenség kiiktatása ad valamennyi tapasztalati pontot, ha pedig elég gyűlik össze, kapunk egy képességpontot: pár pont pedig már elég egy új mozdulat feloldásához. Ezen szisztéma leegyszerűsíti a fejlődést, és sokkal átláthatóbbá és igényesebbé teszi, ami azonban valamilyen szinten meg is nehezíti a játékot.
Nem lehet pontokat pumpálni harcosunk izmosításához, sokszor pedig egy igazán hasznos új bővítmény pont a főgonosz után található. Így a Sekiro: Shadows Die Twice nem azt várja el a játékostól, hogy karakterüket fejlesszék, hanem hogy magukat – ez pedig csodálatos sikerélményhez és örömérzethez vezet. Meg kell tanulnunk, hogyan harcoljunk, és azt is, hogy mások miként teszik ezt: újra és újra. Minden újabb összecsapás, minden újabb ellenség és minden újabb helyszín új taktikákat, technikákat és gondolkodásmódokat követel. Rá kell jönnünk, hogy kinél hatékony hosszasan védekezni, kinek célszerűbb villámgyorsan nekirohanni, és ki az, akitől tisztes távolságot kell tartani, hogy időnként, pár hasítással faragjunk életéből. Nem tudunk pontokat pumpálni erőnk vagy védelmünk növelésébe, és a korlátozott lehetőségekre építve, elég gyakran improvizálva kell életben maradnunk.
Ez teszi a FromSoftware legújabb kalandját igazán kiemelkedővé és fantasztikussá: képes volt üdítően módosítani jól bevált képletén, megőrizve tökélyre csiszolt aspektusait, de felforgatva a rendszert annyira, hogy friss legyen, és kihívást nyújtson mindenki számára.

Mindez pedig gyönyörű, bizarr és morbid tájakon történik, kiváló zenekari kompozícióval, egy olyan történetbe keretezve, amely a japán kultúrából, ethoszból és mítoszvilágból merít, és egy egyedi és érdekes értelmezése az élet és a halál ciklusának – és annak, hogy a halhatatlanság koncepciója pontosan az élet szépségének mérgezése. A misztikum átjárja Ashina vidékét, és amikor a helyi kastélyt, hófödte csúcsokat, rémisztő kazamatákat és bámulatos templomokat járjuk be, a kíváncsiság és a felfedezésvágy elkerülhetetlen része az élménynek, ahogy a torz, különös lények, és a gejzírszerűen spriccelő liternyi vér is. A titkos zegzugok és hasznos tárgyak felfedezése, a főgonoszhoz vezető rövidebb utak bejárása és a mozdulatok elsajátítása ugyanannyira hozzájárul a kalandhoz, mint a különös lények és az addiktív játékmenet.
A játék egyik legfőbb problémája azonban az ellenségek diverzitásának hiánya: túl gyakran találkozunk ugyanolyan rosszfiúkkal, és a legtöbb főgonosz inkább felturbózott ellenség, mint igazán különleges szerzet. Az időnként előforduló, nevetséges, bár kevésbé káros bugok mellett azonban már komoly gondot okozhat a precizitást és töredék-másodperceken alapuló reflexeket igénylő harcrendszerben a frame dropok megjelenése, amely sajnos a FromSoftware védjegyévé vált. Ez igazán megkeserítheti az életünket zsúfolt jeleneteknél, akár képi hatásokról, akár személyszámról beszélünk, ugyanis a belassulás élet és halál, nyugalom és idegbaj között jelentheti a különbséget.

Ezt a két komolyabb gondot leszámítva azonban a Sekiro: Shadows Die Twice egy újabb fantasztikus játék, amely a türelmet, a tanulást és az önfejlesztést jutalmazza, és amelynél bosszantó a bukás – és lesz belőle gyakran – de cserébe a sikerélmény hatványozódik. A játékmechanika különböző szintjei fenomenálisan építenek egymásra és keresztezik egymás útjait, a történet pedig teljesen természetesen szövődik bele az elképzelésbe, egy igazán különleges és páratlan videojátékot eredményezve. Több befejezésével, extra főgonoszaival és mellékszálaival bőven elszórakoztatja majd azokat, akik kitartanak mellette. Remek demonstrációja a médium erényeinek, és egy fenomenális, mögöttes tartalommal átjárt túra a japán folklórban.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
2 / 3 oldal
‹‹    1  2  3    ››
68. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 18:21:09
LV27
Válasz 64. ralphcliff75 üzenetére:
Figyelj, valahol erről kéne szólnia egy gamer-fórumnak.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
67. hunlogi  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 17:32:36
LV1
Elsőnek én is a halálf*szára kívántam a Sekirot. KB 15 óra játék után végre sikerült a régi soulsos beidegződéseket letenni és elkezdtem élvezni a harc megnövekedett intenzitását. Akinek a soulsok nehezek voltak, itt biztos a haját fogja tépni. Viszont aki ráérez, annak függőséget fog okozni. Gratula a teszthez, szuper lett!!!
66. Allitta  YokaiMonkey
2019.04.01. 16:41:58
LV10
A divine help item-et megtaláltátok már? Nagyon sokat segít a boss és a mini-boss-oknál!
Eddig csak érdeklődtem, most már figyelek is.
65. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 15:30:34
LV27
Válasz 63. Nova üzenetére:
Erre gondoltam én is.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
64. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 15:04:20
LV3
Válasz 62. martin üzenetére:
Őszintén egy kicsit belefáradtam ebbe. Nem akarok én senkit meggyőzni arról, hogy milyen játék a Sekiro.
A frusztrációt meg tudom érteni az aktív játékosok részéről, akik ki akadnak egy-egy Boss harc miatt, de amíg eljutsz egy bossig az valami csoda véleményem szerint ebben a játékban. De ez nálam mindig így volt az összes Soulsbourne cuccban kivéve a Ds1, mert ott könnyű volt mindegyik Boss. A Bloodstarved Beast a Bloodborneban KB 20 próbálkozás után lett meg, pedig az egy senki. :) Meg volt ott még pár ami először kilátástalannak tűnt...
Ha javasolhatok valamit neked Martin, légyszíves tegyél egy próbát a játékkal. Szerintem neked is tetszene, mert tanulható, ha hajlandó vagy rá. Csak max a főellenségeket passzold át valakinek, ha már esetleg nagyon idegesítő!
63. Nova  vas Normandy
2019.04.01. 15:00:06
LV14
Ezek után baromi kíváncsi vagyok milyen lesz a következő FromSoftware játék.
Illetve, hogy egyáltalán mi lesz az.
Soulsborne? Sekiro folytatás? Armored Core?
Türelmetlenül várom, annyi biztos.
" I'm my own worst enemy "
62. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 14:41:04
LV27
+1
Válasz 61. ralphcliff75 üzenetére:
Igen, az Order több - leginkább technikai - szempontból is megelőzte a korát. Ugyanakkor nem bizonyult jó döntésnek a felhasználói elvárások szempontjából, hogy a "filmszerűség" oltárán feláldozták az akciójelenetek mennyiségét. Ha a lövöldözős részek mennyiségét akár csak a kétszeresére emelték volna, a megnövekedett játékidőnek hála a game sokkal pozitívabb megítélés alá esne.

A Sekirónál láthatóan óriási volt a nyomás (és az elvárás), hogy a Dark Souls és a Bloodborne után valami még nagyobb durranás legyen a dologból. Én úgy érzem, az előrelépés itt most igazán sikerült.

(De remélem azért odáig nem fogunk lesüllyedni, hogy a két játékot összehasonlítjuk...)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
61. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 14:32:38
LV3
Válasz 56. martin üzenetére:
Főszerkesztőként szerinted a The Order 1886 megelőzte a korát, de a Sekiroban a túlgondolt játék mechanika tönkre vágja az élményt? Jól látom?
És ezzel tisztázam is, hogy miért írtam, hogy az objektív tesztelői vélemény is szubjektív.
60. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 14:26:17
LV27
Válasz 58. kurogane üzenetére:
Ugorj be egy boltba, vedd meg a Fallout76-ot meg a Generation Zero-t, aztán dumáljunk róla, hogy melyik milyen játék.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
59. ufonauta  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 14:23:01
LV15
Amilyen keveset jatszok ujabban nekem ez sok lenne most. Lehet egyszer teszek vele egy probat de az nem mostanban lesz.
58. kurogane  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 14:21:39
LV6
Válasz 49. martin üzenetére:
Generation zero topicba alf potyog egymagaba a falloutba meg van par ember. Biztos megfogta oket valami a jatekban. A coop resz a vilag a szornyek a fasz tudja annyira nem zorget. Nem igazolni akarom magam vagy massal megvetetni/elriasztani a Sekirot mert ha annyira szar lenne szamomra reg eladtam volna ahogy a metroval tettem.
57. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 14:19:23
LV27
Válasz 56. martin üzenetére:
...valamint nyilván azért is foglalkozom vele, mert nagyon szeretem a FromSoftware játékait, és csalódott vagyok, hogy ebből ezt sikerült kihozni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
56. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 14:18:16
LV27
Válasz 54. ralphcliff75 üzenetére:
Kommented elejére inkább nem reflektálnék, mert kezdem magam egy picit furán érezni értetlenséged miatt, meg látom, hogy megint felment benned a pumpa, mint legutóbb a topikban.
A játékkal azért foglalkozom, mert érdekel a körülette kialakult hangulat. Főszerkesztőként is érdekel, meg magánemberként is.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
55. kurogane  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 14:10:44
LV6
Micsoda party van itt faszikaim :D
54. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 14:08:48
LV3
+1
Válasz 53. martin üzenetére:
Az nem jött át, hogy egy lapon említed azokkal a förvedményekkel. Az egy dolog, hogy nem mindenkinek tetszik a harc mechanikája a Sekironak, de ettől még igenis zseniális minden más aspektusaában a játék. A tesztet olvastad? Vagy a tesztelő is csak hazudik és valójában senkinek nem tetszik.
Már ott tartunk, hogy érezze magát szarul az ember, mert teszik a játék?
Meg az sem világos, hogy te miért foglalkozol ennyit egy játékkal amivel nem játszol és nem is tetszik. Én biztos nem pazarolnék arra energiát, hogy minden adódó alkalommal savazzak valamit ami ennyire nem tetszik.
53. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 13:59:20
LV27
Válasz 52. ralphcliff75 üzenetére:
Ki beszél a Sekiróról? A szükségtelen mértékű, izzadtságszagú önigazolás volt épp a téma. Ennyire nem jött át? o.O
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
52. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 13:35:15
LV3
Válasz 49. martin üzenetére:
Szerinted a Sekiro ezeknek a szintjén van?
51. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.04.01. 13:27:33
LV7
Válasz 50. Onimushaman üzenetére:
Igen, ezen már én is gondolkoztam
"Örökké nem eshet"
50. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.01. 13:09:18
LV24
Válasz 49. martin üzenetére:
Kar, hogy a like/dislike mellett nincs egy siros arc emoji reakcio lehetoseg.
señor
49. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 12:55:12
LV27
+1
Válasz 45. kurogane üzenetére:
"Nincs az az ember aki szenvesztetne magat egy szar jatekkal ha mar pízt adtam ki erte alapon."

LOL. Nézz már be a Fallout76 meg a Generation Zero topikjába, aztán beszéljük át újra ezt a dolgot.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
48. SentryD  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 12:16:26
LV1
+1
Nekem mégis ez a harcrendszer vitán felül jobban tetszik, mint a többi soulslike, mert ide skill is kell, nem csak memorizálás, úgy látszik ez kevesebb embernek megy. De biztosan csak bebeszélem magamnak, mert drága volt, tudom.
47. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.04.01. 11:05:05
LV7
Válasz 45. kurogane üzenetére:
Szerintem senki sem szajkóz semmit és nem is a játék lehúzás a cél, mert a játék maga jó, viszont maga a játék mechanika az már nem annyira, ennyi... És nem kell ezt túl bonyolítani meg beleképzelni bármiféle negatív kritikát részünkről! BB+DS+NIOH jobb volt minden tekintetben mint ez, és ez vitán felül áll csak ennyi:)
"Örökké nem eshet"
46. ben  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 10:32:31
LV1
Nem végeztem még, de eléggé benne vagyok a sűrűjében. Hát... maximálisan egyetértek minden negatív kritikával, amit itt írtatok eddig. Az egy dolog, hogy tíz év alatt nem sikerült megoldani, hogy ne a kamera legyen az egyik legköcsögebb "ellenfél", de itt tényleg kiritkán aluli, talán a játékmenet gyorsasága miatt. Folyamatosan összevissza pörög, dobálja a lockokat, simán beleragadsz úgy a falba hogy se magadat, se az ellenfelet nem látod. A rage-ek fele ebből jön, katasztrófa.

Oké, hogy ott vannak a tool-ok, amik jópofák, és használni is jó őket, de a harcrendszer ezektől függetlenül úgy működik, hogy vagy azt nyomod, amit a játék elvár tőled frame-re pontosan, vagy meghalsz. Nincs más lehetőséged. Taktika nem sok van, az egész játék gyakorlatilag véget nem érő quicktime eventek sorozata.

DE

valami elképesztő hangulata és dinamikája van. A pályadesign, a lore, az egész tálalás úgy ahogy van, elképesztően behúz. Basszus, PONTOSAN ugyanazt érzem, amit anno a Demon's Souls végigjátszásakor, és ezt aztán a Dark Soulsok sem tudták igazán megközelíteni, bármennyire is próbálkoztak. Ennek itt most sikerül, és nincs rá racionális magyarázat, de egyszerűen rohadtul élvezem minden pillanatát. A szenvedést is.

Rohadj meg, FromSoft.
45. kurogane  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 10:30:26
LV6
Nos ha ennyire szajkozzatok a jatekot ti hany pontot adnatok ra es miert jatszatok vele?
En se azt mondom flott a harc es nem unalmas ez a folyamatos vedekezes de egyedinek mondom.
Aki kivitt egy dst bloodbornet nioht annak nem okoz akadalyt ez sem ha turelmes.
Teny sok boss annyira szopatos mint a gowban az utolso valkur de azt is 30 probalkozas utan levertem ugy hogy 1x serultem.
Nincs az az ember aki szenvesztetne magat egy szar jatekkal ha mar pízt adtam ki erte alapon.
44. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.04.01. 09:59:05
LV7
Válasz 39. jime üzenetére:
Szerintem nincs is értelme "vitázni" majd ha el jut addig a játékban mint mi, kíváncsi leszek akkor az is ezen a véleményen lesz-e, ha eljut:)
"Örökké nem eshet"
43. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.04.01. 09:57:04
LV7
Válasz 40. jime üzenetére:
Igen én is nagyon sajnálom, mert nagyon jó is lehetett volna ez az egész koncepció amit akartak csinálni a készítők, de ez most nem mindenki tetszését nyerte el, na majd legközelebb!
"Örökké nem eshet"
42. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.04.01. 09:51:19
LV7
+1
Válasz 33. kurogane üzenetére:
Nincs igazad, a DS-ben szabadon választhatsz karakter fajtát illetve ruházat és fegyver fajtát is, így beállíthatsz a lomha karaktertől kezdve a legpattogósabbig mindent, erről ennyit:))
"Örökké nem eshet"
41. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 09:50:40
LV27
+1
Válasz 40. jime üzenetére:
Szívem szerint azt mondanám, hogy előre tudtam, azért nem is vettem meg, de inkább azt mondom, hogy amikor te és Kamikaze is leírtátok nagyjából ugyanazt, ugyanazzal az üzenettel a sorok között, akkor már tudtam, hogy mi a dörgés.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
40. jime  non-alcoholic
2019.04.01. 09:46:15
LV29
Válasz 36. martin üzenetére:
én sajnálom a legjobban, hogy ilyen szájízt hagy maga után játék :/
"wake up, you're dead!"
39. jime  non-alcoholic
2019.04.01. 09:45:29
LV29
Válasz 32. kurogane üzenetére:
de egy prostetic-kel legyomsz-e egy boss-t? azzal nem tudsz parryzni! :D

na mindegy, nem akarok vitatkozni, se más ember élményét elbaszni.
csak nekem picit fura, hogy mindenki szórta a játékra a jobbnál jobb értékeléseket, ilyen meg olyan fúú de jó harcrendszer, persze, 15 órát szopni egy boss-szal, ugyanazt ismételve, ezek után meg sikerélmény? a hátam közepére se kivántam :D

a vége felé a boss harcokat már inkább úgy éreztem, hogy csak szerencse kérdése, hogy mi lesz a kimenetele.
egyszer működik egy adott dolog, máskor nem. pedig nem igazán tartom magam egy balfasznak, de egyszerűen ez nekem nem akar működni :(
"wake up, you're dead!"
38. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 09:38:09
LV12
Egy büdös fillért nem adnék érte.
"Si vis pacem, para bellum."
37. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 09:36:34
LV27
Válasz 33. kurogane üzenetére:
Ezt az béna "rétegjáték" dumát olvastad valahol és azóta szajkózod, hogy magadat nyugtasd? Mert szerintem ez nem igazán rétegjáték; vagy ha az, akkor a világon minden egyes game rétegjáték, kezdve Mariótól a CoD-on át egészen a Gran Turismo-ig.
A Sekiro nem rétegjáték, hanem egy kaszabolós akció-RPG, amiben korábbi megoldásaikhoz képest nem a legjobb döntéseket hozták meg a fejlesztők. Éppen ezért szélsőséges játék, nem rétegjáték.

A Bloodborne nagysága pedig pontosan abban volt, hogy olyanokat is meg tudott nyerni magának, akiktől ez az egész miliő addig távol állt. A Sekiro ezzel szembe elriasztja ugyanezeket az embereket.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
36. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 09:27:50
LV27
Válasz 28. jime üzenetére:
Nagyon büszke vagyok rád, hogy ezt így ki merted mondani.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
35. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 09:26:49
LV27
+1
Válasz 34. probi üzenetére:
Kérdés az, hogy hánynak tetszik valóban a stílus, és hány van úgy vele, hogy ha már megvette első nap gondolkodás nélkül, akkor ha beledöglik is azt hazudja, hogy tetszik neki. Mert ilyen is van, arra pénzt merek betenni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
34. probi  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 09:24:22
LV8
+1
Kipróbáltam de inkább szenvedés volt mint játékélmény, nagyon bántott, hogy emiatt kellett elengednem. Maga a világ és a harcok kivitelezése ötcsillagos. Kicsit irigylem azokat akinek fekszik ez a stílus mert összességében egy nagyon jó játékot kaptak.
33. kurogane  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 09:17:43
LV6
Válasz 32. kurogane üzenetére:
Bloodbornet akartam peldanak a 3 fegyverrel. Ha nem lenne ennyi parry a jatekban elveszne a harc alapja. Valakinek bejon van akinek nem azert retegjatek.
Nekem a dark soulsoktol herotom van a lovagos korszak meg a lomha mozgas miatt.
32. kurogane  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 09:07:26
LV6
Válasz 28. jime üzenetére:
Meg ha a Nioht hozod fel a kulonbozo fegyverfajtakkal es a 3 allassal megertelek de a niohba kb egy vegigjatszas alatt ha 3 fegyver megfordult a kezbe.
Sekiroba meg ott van a 10 prosthetic tools erted.
Bloodborneba az r1en kivul nem nyomtal semmit.
31. Allitta  YokaiMonkey
2019.04.01. 06:57:17
LV10
Köszi a tesztet, nagyon jó volt olvasni!

Én még igazán nem tudom eldönteni, hogy ez a harcrendszer mennyire jön be nekem, mert bár már vagy 18 órát beleöltem, de még mindig nem érzem azt, hogy bátran kijelenthetném: ráéreztem. A felfedezést élvezem a legjobban.
Eddig csak érdeklődtem, most már figyelek is.
2019.04.01. 06:32:36
LV1
+2
Sajnos nekem is be kell állnom a negatív vélemények mögé. Imádom a korszakot, nagyon tetszik az art a játékban. De kb. ennyi. Nem jön be ez a harcrendszer, a lopakodás van de minek hisz mindenképp harcolnod kell ha xp-t akarsz. Valahogy nem érzem azt mint a Bloodborne-nál vagy a Soulsoknál hogy na csak még 5 percet megyek, megnézem mi van a sarkon túl... Ez nem játszatja magát, alig akartam hétvégén beizzítani ☹️ Számomra nagy csalódás, de akinek bejön, annak jó szórakozást hozzá. Aki meg eszel rajta, az előbb próbálja ki havernál vagy valami.
29. jime  non-alcoholic
2019.04.01. 06:27:39
LV29
Válasz 12. ralphcliff75 üzenetére:
minden más tetszik a harcmechanikán kivül, ami sajnos a gerince egy ilyen játéknak... :/
"wake up, you're dead!"
28. jime  non-alcoholic
2019.04.01. 06:22:16
LV29
+2
Válasz 21. kurogane üzenetére:
miért volt jobb? lehet, hogy azért mert volt vagy 20-30 használható fegyver, különböző movesetekkel?!!
ha esetleg nem ment, tudtál váltani, másvalamivel próbálkozni.
itt vagy parry-zol vagy parry-zol, ha ezek nem működnek, akkor esetleg parry még ott van :D
"wake up, you're dead!"
27. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.03.31. 22:50:26
LV3
Válasz 5. Itachi üzenetére:
Igen ők is nagyot alkottak a Horizon Zero Dawn-al, de addig nem állok velük szóba amíg nem csinálnak egy Kill Zone ramastered trilógiát! :)
26. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.03.31. 21:58:50
LV7
Válasz 23. Greg üzenetére:
Ezt neked akartam:)
"Örökké nem eshet"
25. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.03.31. 21:58:06
LV7
Válasz 24. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Ők interaktív "filmeket" gyártanak nem játékot!
"Örökké nem eshet"
24. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.03.31. 21:57:04
LV7
+1
Válasz 22. Nova üzenetére:
Szintén zenész:)
"Örökké nem eshet"
23. Greg  PlayStation.Community tag
2019.03.31. 21:34:26
LV25
Válasz 1. ralphcliff75 üzenetére:
És a Quantic Dream ?! ;)
LV426
22. Nova  vas Normandy
2019.03.31. 21:18:52
LV14
+1
Válasz 15. ralphcliff75 üzenetére:
Ne is mondd. Személy szerint a NiOh-t élvezem a legjobban, bármennyire is imádom a Soulsborne játékokat.
Már baromira várom a NiOh 2-t.
Számomra az lesz az igazi. (bízom benne)
" I'm my own worst enemy "
21. kurogane  PlayStation.Community tag
2019.03.31. 20:57:35
LV6
+1
Bloodborne harcrendszere miben volt jobb? Kb kiszamitottuk mikor er oda egy csapat bolond hogy a saw clevert kicsapott allapotban az r2vel felengedjuk. Egy ido utan meg olyan tapos volt a kari hogy a Nioh utan a bossok 80%at elsore levertem.
Sekiro is van olyan jo mint a Bloodborne es a Nioh. Valtozatos palyak ellenfelek es a harc is csak kreativnak kell lenni. Genichironal nem hasznaltam semmit mert lusta voltam visszamenni farmolgatni az erszenyekhez pedig nem akartam nyulni.
Jatszatok egy ora bloodbornet es rajottok. Itt is ugyanolyan epic az elso boss mint a cleric beast.
20. mazy  PlayStation.Community tag
2019.03.31. 20:54:39
LV1
Válasz 10. jime üzenetére:
Legalabbis erosen egy reteg jateka, nagyon bele tud nyulni aki megveszi egy 9 pontos teszt miatt...
19. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.03.31. 20:34:43
LV7
Válasz 18. DarthWhite üzenetére:
Tudom, mivel amint lehetett végig úgy játszottam:)
"Örökké nem eshet"
2 / 3 oldal
‹‹    1  2  3    ››
SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE
Activision
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Üdítő újítások a játékmenetben; fenomenális hangulat; óriási sikerérzet
Negatívum
Önismétlődő ellenségtípusok; frame-rate bajok; néha zavaros lock-on

MARTIN BELESZÓL
Ezzel a játékkal az én ízlésemet most nem találta el a FromSoftware: a parry-alapú játékmechanika - finoman fogalmazva - nem tartozik a kedvenceim közé.