PlayStation.Community |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mi lehet jobb egy pici űrhajónál? Egy gigantikus csatahajó!
Hatalmas találat szakítja át az erőpajzsot, amely a parancsnoki hidat védte. Az acél némán görbül és hullik darabjaira a becsapódás helyén. A kapitány szomorúan tekint maga köré, hisz tudja, legénysége vagy halott, vagy elhagyta a hajót. A monitorokon villódzó piros üzenetek csak megerősítik abban a tudatában, hogy ezt a harcot elvesztette. Talán még lett volna lehetőség elmenekülni ezzel a sérült hajóval. Talán még mennek a fény alatti hajtóművek... De ez egy múló gondolatfoszlány csupán. Kapitányunkat nem ilyen fából faragták. A megmaradt energiát a sérült reaktorokból az elülső ion-ágyukba irányítja és felkészül élete utolsó perceire. Tudja, ebből a harcból csak úgy kerülhetnek ki ő - és szövetségesei - győztesen, ha az ellenség Dreadnoughtját magával rántja az űr sötétjébe. Felbúgnak az ionágyuk... de egy másodperc múlva néma csend lett úrrá a csatatéren. - Ismeretlen kapitány naplója / USC Morning Star Tegye fel a kezét, aki nem álmodozott róla kiskorában, hogy milyen érzés lehet az űr végtelen határait szelni. Ha jelentkezel, akkor gyorsan megkímélek: a Dreadnought nem a te játékod lesz. Ha azonban bőszen bólogatsz és még nem zártad be a cikket, akkor azonnal tovább is lépek. Mi lehet jobb egy pici űrhajónál? A válasz egyszerű: egy gigantikus csatahajó! Nyilván ebből a gyermekkori ötletből alakult a Graybox Software és gigantikus játékuk, a Dreadnought. Egy egyszerű, de nagyszerű ötlet, mely az utóbbi években igencsak mostohán kezelt "spaceship" stílust próbálja vegyíteni a mostanság oly sikeres F2P modellel. PC-n már lassan 2 éve folyik a háború a rivális kapitányok között. Hatalmas csatahajók vívják egymással igencsak látványosra sikerült harcukat. Idén végre mi, PlayStation 4 tulajok is belekóstolhattunk a gigászok harcába. Megnyugtatok mindenkit: a Free to Play modell itt nem a játékidő korlátozásában, hanem a csatahajók és fejlesztésük gyorsabb megvételében csúcsosodik ki. Tehát, ha megtetszik egy nőstényördög, akkor azt elérhetjük a szokásos játékmederben is. Lehet persze igazi pénzért is csatahajókat vásárolni, de visszafogott Elit-státuszt is vehetünk magunknak, ahol több virtuális pénz és XP üti a markunkat, ezzel gyorsítva a hajónk fejlesztését. Jóval szimpatikusabb hozzáállás ez, mintha szimplán csak kizárnának minket a játékból és egy órát kellene bámulnunk a semmit. Egy szó, mint száz: sikerült megtalálni az ideális középutat a srácoknak, amiért nagy pacsi nekik! A játék kezelése pofonegyszerű. Kezdetben adva van 5 hajóosztály. Ezek mindegyike alapjaiban változtatja meg az alkalmazni kívánt játékstílust. Igazi taktikus 5 vs 5 csaták zajlanak a galaxis minden szegletén. Mindig figyeljük a flotta összetételére: 2-3 tank, +1 healer és egy Corvet ideális csapatnak bizonyulhat. De ebbe persze nagy beleszólása van az ellenfél csapatának is. Kiválóna lehet akár csapatban, akár szólóban is nyomni a játékot. Szerencsére elég érett a játékosközösség, így általában mindenki teszi a dolgát, ahogy egy jó multiplayer játékban azt kell. Az első hajóosztály a játék címét kölcsönző Dreadnought. Ők a "nehéztüzérség", nem titkoltan a kedvenceim. Hatalmas termetük révén kemény elhárítópajzzsal és közepes-nehéz fegyverzettel vannak felszerelve. Termetük révén manőverező képességük igencsak korlátolt. Fegyverrendszerei között a cirkálórakétán át a mini nukleáris töltetig minden megtalálható, amire csak egy jövőbe csöppent hajóskapitánynak szüksége lehet. Ők a tipikus tankok. A csatatér alappillérei. A második hajóosztályban az Artillery Cruiser típusú gépek kaptak helyet. Mint nevük is mutatja, ők távolról szemlélik a csatateret. Ők a jövő hadviselés mesterlövészei. Az egész hajó kis túlzással egy railgun amely pusztító erővel képes lyukat ütni bármely hajó pajzsán. De ennek a hatalmas erőnek ára van. Pajzsaik nagyon gyengék, manőverező képességük minimális, támadó és védekező felszereléseik nagyon limitáltak. Egy nagyobb flotta tagjaként fejtik ki igazán pusztító erejüket, egyedül viszont csak nagyon gyakorlott kapitányok kezében válik igazán veszélyessé ez a hajóosztály. Álcázó berendezéseik elrejtik a hajót a kíváncsi szemek elől, de csak az első leadott lövésig. Ezután viszont ajánlott egy nagyobb csatahajó vagy tereptárgy mögé manőverezni. A harmadik hajóosztályban a Tactical Cruiserek találhatók. Ezen gyors és mozgékony hajók egyetlen feladata a flotta (és önmaguk) karbantartása, a harc közbeni sérülések gyors kijavítása (ők tehát a healerek). Bármely harc kimenetelét döntő módon képesek befolyásolni. Javítósugaruk teljes töltéssel bármely Dreadnought osztályú hajót képes visszahozni, akár a halál torkából is. Fix javítópontokat is telepíthetnek maguk mellé, amelyek minden szövetséges hajót képesek javítani, hatalmas taktikai potenciállal. Ha ez nem lenne elég, egyes javítóhajók nem egy, hanem három darab sugárral vannak felvértezve, így az egész flottát egyszerre képesek karbantartani. Harcban mindig kiemelt célpontként tekintsük rájuk és kapitányaikra. Nekik nem a harc a feladatuk, bár ha arra kerül a sor, közepes hatásfokkal a javító energiasugár az ellenfél pajzsainak leszívására is képes. Egy megfelelő pillanatban kiiktatott healer dönthet sok esetben magáról a győzelemről is. Ezt jól véssétek az eszetekbe! A negyedik hajóosztályba a gyors Corvettek tartoznak. Ők alacsony életerővel rendelkező, de hihetetlen sebességgel repülő "apróbb" csatahajók. Hit and Run taktikához ideálisak. Gyorsan berepülnek az ellenséges vonalak mögé, majd ott egy EMP-vel kiiktatják az ellenséges csatahajókat. Esetleg gyors kamikaze-taktikával kiiktatják az ellenfél healerét és reménykednek, hogy a warp hajtómű 8mp visszatöltési ideje elég lesz a lelépéshez. Nagyon gyorsan mozognak, cserébe viszont életerejük nagyon alacsony. Hátulról képesek akár egy Dreadnought teljes erejének az 50%-át is lekapni, viszont 2-3 találat elég, hogy végük legyen. Az utolsó hajóosztály a könnyű Cruiser/Destroyer kaszt. Ők egy ideális átmenetet képeznek a többi osztály között. Nem olyan erősek, mint a Dreadnoughtok, cserében sokkal mozgékonyabbak. Vannak speciális tulajosságaik is, melyek hasznos töltelékkaszttá teszik ezeket az ideális kezdőhajókat a még rutintalan kapitányoknak. (Én mondjuk nem nagyon favorizálom őket, jobban szeretem a specializáltabb fenti 4 hajóosztályt.) Igaz csak 5 osztály van, de a fenti kasztok mindegyikében megtalálhatóak úgynevezett HERO class hajók. Ezek - mondanom sem kell - Top Class csatahajók bitangul kinéző formával és fegyverezettel. Ha felbukkannak a csatatéren, azonnal tiszteletet és félelmet parancsolnak. Megnyithatóak játék közben és igazi pénzért is... Adva van tehát a szokásos kő-papír-olló felállás, hisz minden hajóosztálynak megvan a maga előnye és a hátránya. De a játékmenet ebben nem merül ki. Mint a bevezetőben burkoltan utaltam rá, egy kapitánynak többféle választási lehetőség áll a rendelkezésére a parancsnoki hídon, mindegyik kaszt esetében. Minden hajó rendelkezik ugyanis egy fő generátorral: ezzel az extra energiával leszünk képesek hajónk egyes tulajdonságainak rövid távú befolyásolására. Ezeket az egyszerű parancsokat az irányítónk érintőpanelével leszünk képesek kiadni. A parancsok a következők: - Minden energiát a hajtóművekbe: Hajónk mozgékonysága rövid időre drasztikusan megnő. Ez főleg a Dreadnought kasztok esetében nagyon fontos. - Minden energiát a fegyverekbe: Klasszikus parancs, nem érzem értelmét túlmagyarázni... - Minden energiát a pajzsokba: Akkor célszerű használni, ha távol van az ellenfél és a normál, fény alatti hajtómű elégséges manőverezési képességet biztosít számunkra. Ha már harc közben húzzuk fel, talán másodperceket tudunk csak vele nyerni, míg az ütegeik lehűlnek, vagy újratöltenek. - Generátor alaphelyzetbe állítása: Újratölti az elhasznált energiát. Célszerű addig egy társunk fedezékében, vagy valamilyen búvóhelyen kivárni. Hajótól függően ez lehet 10 vagy akár 20mp is. A játékmenet tehát adott. Egy végtelenül egyszerű és szórakoztató alap, amely méltó módon jeleníti meg a gigantikus hajók részvételével zajló űrcsatákat. A "generátor szisztéma" okos és kézenfekvő döntésnek bizonyult, amely komoly taktikai töltettel dúsítja a játékmenetet. Így egy ütközet sem lesz ugyanolyan, mint az előző. Végtelen lehetőségek tárházát nyújtja ez a kapitányok számára! A játékmódokra nem vesztegetnék sok szót: van itt minden, amit egy normális multiplayer játéktól elvár az ember. A készítők ígértek ugyan egy sztori-módot is, amely viszont eddig még sem PC-n, sem PS4-en nem kapott még megjelenési dátumot. Cserébe van horda mód, klasszik' Deathmatch, és Capture the Flag egy pici csavarral. (Nem, nincs Battle Royale - ezt mindenki döntse el, hogy előny vagy hátrány.) A szoftver rendelkezik normális trófeatámogatással is, ami ugyancsak azt bizonyítja, hogy a srácok komolyan terveznek a játékkal. A Dreadnought megvalósítása önmagáért beszél. Az UNREAL 4 motort teljes erőforrással dolgoztatják a srácok. A hatalmas pályák és csatahajók kidolgozását nem érheti panasz. Az első béta óta az effektparádé is szépen fejlődött - és fejlődik még a mai napig is. A fejlesztők még mindig aktívan támogatják a játékot, ami az F2P vonal egyik alapkövetelménye. Az új pályák, új hajók érkezését mindig egy egy nagyobb frissítés jelenti. (Erről a főmenüben értesítést is fogunk mindig kapni.) A game hang-szekcióját is kiemelném. Kegyetlenül jól szólnak a robbanások vagy a zárótüzek. Az exonok kicsit rekedtes hangja tovább fokozza harci kedvünket. A zenei paletta picit szegényes, de hónapról hónapra érkeznek új melódiák, ami ugyan csak egy plusz érv a játék mellett. Végszóként csak annyit írnék, hogy nekem kellemes perceket-órákat szerzett (és szerez mai napig is) ez játék. Aki egy picit is szerette a Battlestar Galactica sorozatot, vagy a Star Wars/Star Trek nagy űrcsatáit, az bátran fogjon bele. Ígérem, nem fog csalódni! Vágjatok bele kapitányok, mert itt van végre egy tényleg jó F2P játék, amit nulla forint befektetésével is teljesen élvezhető. 12. TCr64EU Choose life
2018.09.29. 08:49:34
11. Dzson Szerkesztő
2018.09.28. 21:30:15
10. martin Főszerkesztő
2018.09.28. 16:26:46
9. mentoloshypo Az indie fóbiás
2018.09.28. 15:15:56
8. mentoloshypo Az indie fóbiás
2018.09.28. 15:15:28
7. zodiac55 PlayStation.Community tag
2018.09.28. 14:51:44
6. soliduss A Krónikás
2018.09.28. 13:35:57
5. martin Főszerkesztő
2018.09.28. 13:11:01
4. soliduss A Krónikás
2018.09.28. 12:38:38
3. Lotar PlayStation.Community tag
2018.09.28. 12:03:13
2. Re-tech PlayStation.Community tag
2018.09.28. 11:16:08
1. TCr64EU Choose life
2018.09.28. 10:52:11
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika |
---|