Advertisement

PlayStation.Community

2009.10.03. 11:35 PlayStation Network
21 hozzászólás
Szerző: eszg_
Értékeld a cikket!
Üssed, mintha utálnád!

Sosem felejtem el, amikor a kilencvenes évek derekán a kedvenc magazinom kedvenc cikkírója egy olyan MegaDrive játékot mutatott be a konzol rovat hasábjain, amihez hasonlót addig nem láttam. Oké, ez enyhe sarkítás, hiszen a szóban forgó Comix Zone az akkor még magas népszerűségi rátával bíró beat’em-up stílus kétszázezer és egyedik darabja volt. Amiért mégis rögtön kitűnt a többi cucc közül, teljes egészében a merőben különleges tálalásnak volt köszönhető. Már a sztorin végigtekintve feltűnhetett, hogy míg pályatársak zöme megmaradt a bosszúállás/megmentés műfaji kliséinek váltogatásánál, a CZ esetében utca edzette keménylegény helyett egy szemüveges rajzolót alakítottunk, aki ironikus módon saját képregény füzetének csapdájába esik és kénytelen az általa megrajzolt főg**i (Mortus) csatlósait csépelni játékidőhosszat. A jópofa alapötlethez hasonló minőségű megvalósítás dukált: a helyszínek között valószínűtlen hősünk egyik képkockából a másikba lépve közlekedett, rendszeresen feltűntek a képregényes verekedés rajzolt hangeffektjei (Pow!), és a kihagyhatatlan (pár)beszédbuborékok, az ellenfelek pedig nem a szokásos módon sétáltak be a játéktérre, hanem Mortus képernyőbe lógó keze rajzolta meg őket. Hja, a Sega névben akkor még szinte vakon meg lehetett bízni... (A téma iránt érdeklődők figyelmébe ajánlom a Sega Mega Drive Collection címen futó, a jelenlegi összes létező Playstation gépre kiadott antológia beszerzését, amin több más 16 bites gyöngyszem mellett a Comix Zone is kipróbálható).

Múltidézés után előre a jövőbe: másfél évtizeddel később a jelenleg kapható legmodernebb hordozható gépen a Vogster játéka, az Unbound Saga olyannyira hasonló játékmechanizmusra épül, hogy az egyszeri PSP tulajdonos nem érti, szonikfejűék miért nem perelték el a fejlesztők nagymamájának óriásbugyi gyűjteményét is, pofátlan plagizálás vádjára hivatkozva. Igaz, a főhős ebben az esetben egy keveset gondolkodó, ám az ökleit annál dinamikusabban használó Rick Ajax nevű képregény figura, aki (most jön a csavar) tökéletesen tisztában van rajzolt voltával és már rég beletörődött abba a megváltozhatatlan ténybe, hogy lepusztult városi háttér előtt kell mindenféle kétes elemeket péppé vernie. Emellett emberünket rendszeresen kínozzák démoni nyulakban (!!) bővelkedő rémálmok, így nem csoda, hogy legfőbb vágya, hogy találkozhasson az alkotójával... és egy isteneset behúzzon neki. Namármost ez a tagbaszakadt bunkó szimpatikus fiatalember akaratán kívül belekeveredik egy roppant rejtélyes ügybe azzal, hogy megment egy szegény és védtelen (harcművészetekben magas fokon járta) nőt az őt üldöző martalócoktól. Kölcsönös gyors bemutatkozás után hősünk úgy dönt, hogy újdonsült ismerőse kedvéért átvág egy kisebb hadseregnyi ellenfélen csak úgy, ahelyett hogy megerőszakolná a csajt, aztán váltságdíjat kérne érte a rosszfiúktól (ha már úgyis ilyen szétbombázott, posztapokaliptikus világban játszódnak az események). Egy pályával később jön a felismerés: igazából nem is kifejezetten a nőcit üldözik, hanem a nála lévő térképre fáj a bűnözők foga, ami biztos valami nagyon ütős helyre vezet, mondjuk egy kincses barlangba vagy a való világba, esetleg a vérnyulakhoz, ám pontos válasszal sajnos nem szolgálhatok, mivel a cucc végigjátszásához sajnos nem rendelkeztem elég türelemmel, de erről majd később.Előtte essen szó az irányításról, ami egy bunyós cuccnál köztudomásúlag elsődleges fontosságú. Általánosságban elmondható, hogy a figuránk majdnem olyan jól navigálható, mint klasszikus beat’em-up cuccok többségében, ami bóknak hangzik, de egyrészt ott van a „majdnem” jelző, másrészt az Unbound Saga annyira ragaszkodik a múltidézéshez, hogy szépen továbbviszi azokat a gyermekbetegségeket, amiket már anno is rühelltem. Itt van például az örökzöld vertikális-horizontális távolságok bemérésének nehézkessége (magyarul: az ellenfél felülről kényelmes tempóban darált húst készít az arcodból, míg te közben a levegőt püfölöd), amit persze ki lehetett volna küszöbölni azzal az egyszerű megoldással, hogy a karakterek felfelé is tudnak támadni, de ez úgy látszik már nem fért bele a fejlesztési időbe. Remek... Ráadásul az sem segít, hogy a játéktérhez képest szép nagyra animált karakterek alapsebessége egy közepes tempójú csigáéhoz hasonlítható leginkább, így a képernyő egyik sarkából a másikig való elporoszkálás öregurasan megy csak, még szerencse hogy van futás opció, ami némileg felgyorsítja a dolgokat. Hogy valami jót is mondjak, a hajléktalanok és mutáns ufók megleckéztetésére kellemesen változatos számú lehetőségünk nyílik az alapnak tekinthető ütés-rúgás kombó mellett. A helyszínekről nagyjából bármit fel lehet venni az üdítős doboztól a robosztus fagerendáig és előre eltervezett szándékkal a másik fejéhez vágni, valamint magukat az ellenfeleket is felkaphatjuk, hogy aztán egy gyors mozdulattal a falhoz kenjük őket.
Ha valakinek ez nem lenne elég, további lehetőségeket kínál a kusztomizációs menü, ahol a pofozkodás során szerzett aranytallérokat lehet beváltani új kombókra vagy a meglévő támadások erősítésére. Az ötlet nem rossz, kár, hogy a játékmenetbe már nem jutott semmi az efféle újításokból. Mész előre a tök ugyanolyan, sötét hátterű pályákon, mint egy tank, felkapod a kezed ügyébe kerülő tárgyakat és mindenkit leütsz, aki szembe jön, néha meghúzol egy kapcsolót (máris rá lehet írni a doboz hátoldalára a „markáns logikai feladatok” szöveget) és vigyázol, nehogy a társad szétverjék hőzöngő mutánsok.
Bizony, nem magányosan fogod végigvágni magad a lebegő kéz által rajzolt hordákon, hiszen a sztoriban fontos szerepet játszó femme fatale végig ott bunyózik veled, sőt egy gombnyomással játszható karakterré lehet tenni a nőcit. Rickhez képest némileg gyorsabb a kicsike, így ideális választás volna a játék tempója kapcsán egykedvűen cöccögetők számára, ha nem lennének érezhetően gyengébbek a támadásai, ami miatt kétszer annyit kell beleverni a legbénább gonosztevőbe is, ez meg a játékmenetet teszi megint csak pár fokkal vontatottabbá. Pedig jópofa és kifejezetten hasznos extra, hogy a csaj láthatatlanná tud válni a pálya bizonyos pontjain egy-egy támadás erejéig, valamint a nagyon speckó támadásokat is csak ő képes elsütni, de ez sajnos a végjátékban annyit ér, mint halottnak a csók.

Kár, mert már a stílussal való (újra)próbálkozás ténye is szimpatikussá teszi az Unbound Saga fejlesztőcsapatát, ráadásul a történet is kellemesen ostobára sikeredett, a képregényes átvezetők stílusosak és megannyi mókás helyzet adódik abból, hogy a főhős tisztában van rajzolt mivoltával. Egyszer például Rick a rejtélyes lányt is megvádolja, hogy csak azért ráncigálta bele a meneküléssel körített nyomozásba, hogy crossovert csináljanak két képregény kötet között. A szórakoztató tálalás ellenére a kalandnak túl hamar vége szakad és utána már csak az időhúzásként bepakolt extra játékmód (Survival) nyújthatni némi kihívást. Persze csak ha valaki eljut odáig... Dacára ugyanis a kevés pályának, garantáltan nem lesz sétagalopp a bunyózás, hiszen a helyszínek jó nagy alapterülettel rendelkeznek, és ha mondjuk az utolsó kockán halsz meg, akkor is a szakasz legelejére kerülsz vissza, ami (elismerem) szép, gesztusszerű felidézése a régi játékokhoz szükséges hardcore hozzáállásnak, de ha emiatt már könnyű fokozaton is 3-4-5 alkalommal kell azokat a részeket teljesíteni, amik már elsőre sem nyűgöztek le igazán, az nagyon nem frankó. Ráadásul az anyagot egyedüliként megmenteni képes co-op multi ziccerét is kihagyták a készítők, pedig a beat’em-upoknak mindig is a haverral való összedolgozás (és persze az egészségcsomagok másik elől való felmarása) adta meg a sava borsát. Így a végén talán azoknak tudnám ajánlani az Unbond Sagát, akik a szívük egyik részét a kilencvenes évek árkádjaiban hagyták.

A game nem jelent meg dobozos változatban: a PSN-ről tölthető le $9.99-ért az amerikai, €8.99-ért pedig az európai Store-ból. Összetevőit tekintve nagyjából az átlag - 5 pont - alatti teljesítményt nyújt: egy amolyan olcsó hús, aminek kissé híg a leve...
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
21. Richard  PlayStation.Community tag
2010.12.26. 10:41:07
LV5
5. fejezetnél kezdek besokalni. 15. próbálkozásra sem tudom megcsinálni és mindig az elejéről....
20. martin  Főszerkesztő
2009.10.07. 12:50:52
LV27
Válasz 19. nonkeat üzenetére:
Vedd meg a PS3-as MegaDrive Collectiont, abban van egy halom ilyen haladós-verekedős cím. A PSN-en pedig ott az új Tini Ninja Teknősök, az is király lett.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
19. nonkeat  PlayStation.Community tag
2009.10.06. 20:45:35
LV1
Cool a körítés, jó lenne ps3-mas networkre is, úgy tolhatnám a haverommal együtt is.
color is emptiness, emptiness is color
18. kristof  PlayStation.Community tag
2009.10.04. 12:45:05
LV1
Válasz 15. Gulandro üzenetére:
De szerencsére most hogy van "feltöltő kártya" nem lehet gond letölteni szinte senkinek.

Amúgy a játék nagyon stílusos, egyből az antik Final Fight-ok jutottak róla eszembe ahogy megláttam.
17. xeth004  PlayStation.Community tag
2009.10.04. 12:34:49
LV5
Comix Zone Current Gen... tényleg abból is lehetne egy remake. Fasza amúgy.
X-ray! Echo! Tango! Hotel! Do you read me?
16. martin  Főszerkesztő
2009.10.04. 11:40:28
LV27
Válasz 15. Gulandro üzenetére:
Ezt dobozosan kiadni nem lett volna korrekt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2009.10.04. 11:33:42
LV2
Na, kezdődik a csak letölthető játszás psp-re. Gratulálok.
14. Greg  PlayStation.Community tag
2009.10.04. 11:26:53
LV25
Jópofának látszik...
LV426
13. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2009.10.04. 10:58:11
LV17
Válasz 12. Dragonken üzenetére:
De akkor már a teljes trilógia. :)
A retrót nem látni, érezni kell!
12. Dragonken  Szerkesztő
2009.10.04. 10:55:52
LV16
De jó is lenne egy Final Fight remake PSN-re...
de miért nincs DK-n nadrág?
11. eszg_  Szerkesztő
2009.10.04. 08:13:07
LV13
Válasz 8. BenyoBoy üzenetére:
Én tényleg inkább azt tudnám tanácsolni, h ehelyett szerezd be a Sega Mega Drive Collectiont, mert abban van Comix Zone, Golden Axe *3 és az Altered Beast.
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
10. cybergolyo  PlayStation.Community tag
2009.10.04. 00:45:18
LV1
Eléggé unalmas játék
9. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2009.10.03. 22:47:22
LV8
Ha vársz, akkor sajnos még várnod kell, mert ebben tuti, hogy csalódni fogsz. Képek és videó alapján szép, jó, hangulatos....és mikor kipróbálod....hideg zuhany.
8. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2009.10.03. 22:21:41
LV17
Válasz 7. eszg_ üzenetére:
Mióta várok egy ilyen fasza Beat'em Up játékra, el se hiszed, egy ilyenért megéri. :D
Comix Zone FTW.
Most már ez is. :)
A retrót nem látni, érezni kell!
7. eszg_  Szerkesztő
2009.10.03. 22:11:17
LV13
Válasz 6. BenyoBoy üzenetére:
Ezzel a kijelentéssel tagja lettél egy klubnak, ami annyira elit, h jelenleg egyetlen tagja van... :P
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
6. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2009.10.03. 21:20:06
LV17
Emiatt vennék PSP-t. :)
A retrót nem látni, érezni kell!
2009.10.03. 19:14:51
LV2
Nekem bejött a játék, csak egy kicsit nehézkes volt az irányítást és a fizikát megszokni, továbbá monotonná vállt, kb a 3. pálya után. Egy próbát mindenképp megér.
Attól, h senki sem ért meg, még nem leszel művész.
4. noozi  PlayStation.Community tag
2009.10.03. 15:11:24
LV17
én végignyomtam a játékot amint megjelent..nagyon ígéretes volt a Sin city,képregény behatás..de a játék ennyiben ki is merül..egy idő után unalmas,monoton.nagyon kevés a mozgás
PSN ID; No_Ozi_
3. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2009.10.03. 12:42:43
LV8
Válasz 2. Kemu üzenetére:
Igen, én is ezért védtem pl. a gametrailers-en a játékot, de itt arról szó sincs, hogy a régi nagyok nyomdokaiba lépjen. Pl. a Streets of Rage-ban milyen jól összerakott pályák voltak! Minden egymás után jött sorba. Bárok, utcák, épületek, de nem ilyen összehányt dizájner agymenés mint itt! Borzalom. Ez a játék ennek a stílusnak a kifigurázása....sajnos. :(
2. Kemu
2009.10.03. 12:37:53
LV1
Válasz 1. DawidHUN üzenetére:
Még nem olvastam el a cikket, de amiket te leírtál negatívumnak belőlem édes nosztalgikus érzést váltanak ki a régi játéktermi beat'em up-ok iránt. Final Fight, Cadillacs and Dinosaurs, Streets of Rage stb. Nem lehet, hogy a készítők is direkt erre a feelingre gyúrtak?
1. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2009.10.03. 12:14:54
LV8
Amilyen jó játéknak ígérkezett, olyan .... az egész. Nem érdemes megvenni. A gametrailers-en még védtem is a videók alapján, hogy végre egy jó játék amiben az ötletek dominálnak és nem csak a grafikára "gyúrtak". Utána meg jött a hideg zuhany. Az egyik pillanatban még egy sikátorban harcolsz, utána átugrasz egy jeges vidékre, majd egy dzsungelbe és onnan egy sivatagba majd megint valami épületbe és mindezt egy pályán belül! Szóval a történetet nem lehet követni, a pályák részei egymás után vannak csak "hányva", az ellenfelek gagyik. (szoknyás mosómedve, csövesek, mutánsok, párducok és egyebek) Nem bírtam végigtolni, olyan gagyi volt. Csak menni kell minden pályán és ütni. Monoton az egész. A sztorit nem tudod lekövetni, mert az szinte nincs neki, ami meg van nagy ökörség. (A videó játék világ alkotóját keresik meg, hogy kijussanak a városból. Tudják, hogy egy ilyen világban élnek :P Találtak egy térképet ami kivezet onnan...de milyen térkép az, ami csupa olyan helyre vezet, ahol nem, hogy kijárat, de egy csomó ellenfél van, ráadásul körbevezet az egész világon, mert minden kontinenst bejársz :P ) Az ellenfelek pedig....
Áhhh. Nem éri megvenni. Bár akiben van szado-mazo hajlam adjon ki érte ennyi pénzt.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Coffee Talk (PS4, PSN)
2020.02.08. 14:07 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Visual novel latté.
ZOMBIE ARMY 4: DEAD WAR (PS4)
2020.02.07. 20:20 Játékteszt
6 hozzászólás
Szerző: HTB
Óda egy amfetaminfüggő élőhalott osztrák szobafestőhöz és rothadó társulatához.
Mozi - Jojo Nyuszi
2020.02.05. 17:00 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Felnőtté válni a Harmadik Birodalom alkonyán.
DRAGON BALL Z: KAKAROT (PLAYSTATION 4)
2020.02.05. 16:42 Komment
4 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Son Goku legendája.
Jurassic World Evolution - a kiegészítő csomagok (PS4, PSN)
2020.02.04. 14:07 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A rövid, a bosszantó és a jó.
Kine (PS4, PSN)
2020.02.03. 18:42 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A brémai robotmuzsikusok.
Asterix & Obelix XXL 3: The Crystal Menhir (PS4, PSN)
2020.01.31. 17:11 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
A név kötelez?
Snooker Nation Championship 2019 (PS4, PSN)
2020.01.30. 20:33 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pool a kocsmáknak, snooker a kluboknak.
Cat Quest II (PS4, PSN)
2020.01.28. 19:55 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: martin
Mi újság, cicamica?
Root Letter: Last Answer (PS4, PSN)
2020.01.28. 17:48 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Levél a múltból.